همسر شهید اقبالی:

نیروی هوایی ایران دیگر مثل شهید اقبالی را نخواهد دید

همسر سرلشکر خلبان شهید علی اقبالی با بیان اینکه نیروی هوایی ایران دیگر مثل شهید اقبالی را نخواهد دید، گفت: جنگ در مقابل دوره ها و نبوغ علی هیچ بود.

نیروی هوایی ایران دیگر مثل شهید اقبالی را نخواهد دید

به گزارش خبرنگار ۸دی، همسر سرلشکر خلبان شهید علی اقبالی در همایش تجلیل از همسران شهدای گیلانی با اشاره به ۳۸سال دوری از همسر شهیدش، اظهار کرد: در این ۴دهه گاهی در نقش همسر اسیر، گاهی همسر مفقود بودیم و پس از آن دوره صبر بر شهادت ما آغاز شد.

وی از همسر شهید خود به عنوان یک قهرمان و مرد شجاع یاد کرد و گفت: نیروی هوایی ما دیگر مثل علی نخواهد دید.

همسر شهید اقبالی با اشاره به هوش این شهید گیلانی در آموزش ها بیان کرد: جنگ در مقابل دوره ها و نبوغ علی هیچ بود.

هاشمی با بیان اینکه در این سال ها نقش پدر و مادر را برای فرزندم اجرا کردم اذعان کرد: اکنون احساس می کنم که علی از من راضی است.

سرلشکر خلبان شهید علی اقبالی اهل شهرستان رودبار بود که در ۲۵ سالگی استاد خلبان جنگنده f-5 و در ۲۷ سالگی با درجه سرگردی جزو افسران ارشد نیروی هوایی ارتش ایران شد.

پس از بمباران موفق پادگان العقره در شمال عراق و همچنین در منطقه هوایی موصل هواپیمایش مورد اصابت قرار گرفت و در حالی که به نزدیکی مرز ایران رسیده بود هواپیمایش سقوط کرد و در خاک عراق مجبور به خروج اضطراری شد.

وی در حالی که زنده به اسارت مزدوران عراقی درآمده بود، به‌دلیل ضربات مهلکی که نیروی هوایی ارتش ایران در نخستین ماه جنگ بر پیکر ماشین جنگی عراق وارد کرده بود به دستور صدام دو ماشین جیپ از دو طرف با طناب‌هایی که به بدن این خلبان پر افتخار بسته بودند بدنش را دو نیم کرده، نیمی از پیکر مطهرش را در نینوا و نیمی را در موصل عراق دفن کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه