ترامپ در سازمان ملل مدعی شد؛ برجام موهبتی باد آورده برای ایران بود

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در مجمع عمومی سازمان ملل برای اکثر کشورهای جهان از چین وروسیه وایران گرفته تا آلمان و تولید کنندگان اوپک خط ونشان کشید.

ترامپ در سازمان ملل مدعی شد؛ برجام موهبتی باد آورده برای ایران بود

به گزارش هشت دی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان یکی از اولین سخنرانان مجمع عمومی، مطالب خود را ارائه کرد. او در این سخنرانی مدعی شد که دولت دو ساله او بیش از همه دولت‌های پیشین این کشور دستاورد داشته است. البته این اظهارات با خنده حضار مواجه شد و ترامپ در پاسخ با تاکید مجدد بر ادعای خود گفت: تصور نمی کردم که حضار چنین واکنشی داشته باشند. او در این سخنرانی با تاکید بر ملیت بارها از جهانی شدن انتقاد کرد. ترامپ همچنین از کشورها صادر کننده نفت انتقاد کرد و خطاب به آنها گفت دیگر افزایش قیمت نفت را تحمل نخواهم کرد.

وی پیش از ورود به سالن مجمع عمومی و در جمع خبرنگاران گفت: می‌خواهیم روابط خیلی خوبی با ایران داشته باشیم اما این محقق نشده است. آنها باید شیوه خود را تغییر دهند. تا ایرانی‌ها شیوه خود را تغییر ندهند هیچ دیداری با آنها رخ نخواهد داد. آنها راهی جز تغییر رویکرد خود ندارند.

رئیس جمهوری آمریکا در آغاز سخنانش عملکرد خود را در یک سال بهتر از عملکرد تمام روسای جمهوری آمریکا دانست که این سخنان با خنده و تشویق حضار مواجه شد.

ترامپ گفت: یک سال پیش که در این سالن در مقابل شما ایستادم از خطرات بزرگی که جهان را تهدید می‌کند برای شما سخن گفتم و اینکه چگونه می‌توان بر آنها فائق آمد. امروز که یک سال از عمر دولت من می‌گذرد اوضاع به مراتب بهتر شده است. می‌توانم بگویم دولت من در این یک سال به اندازه تمام دولت‌های آمریکا کار کرده است. اقتصاد ایالات متحده در شرایط کاملا بهتری قرار دارد، بورس ما با رشد قابل توجهی مواجه بوده، بیکاری بسیار کم شده و میلیون‌ها فرصت شغلی جدید ایجاد کرده‌ایم. کاهش مالیات، ساخت دیوار برای ممانعت از ورود پناهجویان به آمریکا نیز از دیگر کارهای موفق ما بوده است.

وی ادامه داد: در این یک سال ما بودجه نظامی کشور را به شکل چشمگیری افزایش دادیم که برای سال آتی نیز چنین است و این به معنی قدرتمندتر شدن ارتش و قدرتمندتر شدن آمریکاست. ما از مردم آمریکا دفاع می‌کنیم و منافع آنها در اولویت قرار دارد. ما با مردم دیگر کشورهای جهان که به دنبال صلح هستند و ما را در این راستا یاری می‌کنند همکاری می‌کنیم.

منبع: اقتصاد نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه