کارشناس هواشناسی گیلان:

کاهش ۶تا۱۲ درجه ای دمای هوای گیلان/رانش زمین دور از انتظار نیست

رشت- کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه خنک و بارشی و کاهش ۶ تا ۱۲درجه ای دمای هوا این استان از فردا، گفت: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه و رانش زمین دور از انتظار نیست.

کاهش ۶تا۱۲ درجه ای دمای هوای گیلان/رانش زمین دور از انتظار نیست

به گزارش ۸دی،سمانه نگاه اظهارکرد: از بعدازظهر فردا (چهارشنبه) با نفوذ تدریجی سامانه خنک و بارشی به منطقه برای استان گیلان افزایش ابر، مه آلوده بودن هوا و بارندگی و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه براساس نقشه های هواشناسی وزش باد در برخی از مناطق استان شدید خواهد بود، افزود: در این مدت دمای هوای استان گیلان نیز ۶ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد کاهش می یابد.

کارشناس هواشناسی گیلان همچنین ادامه داد: احتمال وقوع رعد و برق، مواج بودن دریا و بارش تگرگ برای برخی مناطق از دیگر پدیده های جوی پیش بینی شده در این مدت است.

وی با اشاره به پایداری این سامانه بارشی تا پایان هفته جاری در استان گیلان، افزود: انتظار داریم بارندگی ها برای اواخر وقت چهارشنبه تا اوایل صبح جمعه از شدت بیشتری برخوردار باشد.

نگاه با بیان اینکه در این مدت ارتفاعات و دامنه های جنوبی استان شاهد بارش اندک باران خواهند بود، گفت: آسمان ابری تا نیمه ابری، افزایش ابر، وزش باد و وقوع رگبار و رعد و برق از جمله پدیده های جوی در این مناطق است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز بارش ها بر روی نواحی جلگه ای استان گیلان است، اظهارکرد: آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها و در برخی مناطق رانش زمین پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی گیلان ضمن هشدار برای آماده باش دستگاه های خدمات رسان از شهروندان و مسافران خواست در این مدت از استقرار در کنار رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه