دیپلمات روس: نجات برجام، کاری دشوار امّا ممکن است

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد، بدون حضور آمریکا هم امکان نجات دادن توافق هسته‌ای با ایران همچنان وجود دارد و لازم است تا مقامات تهران به این سمت تشویق شوند.

دیپلمات روس: نجات برجام، کاری دشوار امّا ممکن است

به گزارش ۸دی، “ولادیمیر ارماکوف” مدیر بخش عدم گسترش و کنترل تسلیحاتی وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد که نجات دادن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران، بدون مشارکت آمریکا هرچند کار دشواری است، ولی باز هم ممکن خواهد بود.

این دیپلمات روس امروز در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: « ما در حال حاضر تمام تلاش‌های ممکن را در نظر گرفته‌ایم تا این توافقنامه بین المللی بدون مشارکت ایالات متحده هم به موجودیت خود ادامه دهد، هرچند این کار ساده‌ای نخواهد بود و بسیار دشوار است. ولی مسلما با مشارکت همه طرفین ممکن است.»

این مقام وزارت خارجه روسیه یادآور شد، اگر بتوان برجام را حفظ کند فواید اقتصادی، سیاسی و فناوری آن همچنان به قوت خویش باقی خواهند ماند و برغم خارج شدن آمریکا از توافق هسته‌ای این توافقنامه می‌توانند دستاوردهای خود را حفظ کند.

به گفته وی، مقامات مسکو معتقدند ضروری است تا طرف ایرانی تشویق شود توافق هسته‌ای را همچنان حفظ کرده و به تعهدات خویش در چارچوب برجام پایبند بماند.

ارماکوف یادآور شد در ایران نیروهای سیاسی هستند که پیشنهاد کرده‌اند تا توافقنامه کنار گذاشته شود و برنامه هسته‌ای ایران آزادانه و بعید نیست که حتی در جهت گیری نظامی-هسته‌ای توسعه یابد. چنین مسئله‌ای مشکل بزرگی به وجود خواهد آورد و نباید اجازه داد که این اتفاق رخ دهد، چرا که این همان چیزی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند و در این صورت خواهند گفت که این آنها نیستند که به توافقنامه لطمه زده اند، بلکه طرف ایرانی به تعهداتش در چارچوب برجام عمل نکرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه