در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای رشت مطرح شد

تلاش دلالان برای تأثیرگذاری در فرآیند انتخاب شهردار رشت/ مدیران پاسخگوی مخارج صورت گرفته طرح شهر خلاق خوراک رشت باشند

در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای رشت از نقش و تلاش افرادی در قالب دلال، پیمانکار و غیره به‌منظور تأثیرگذاری در فرآیند انتخاب شهردار رشت و مخارج صورت گرفته طرح شهر خلاق خوراک رشت انتقاد شد.

تلاش دلالان برای تأثیرگذاری در فرآیند انتخاب شهردار رشت/ مدیران پاسخگوی مخارج صورت گرفته طرح شهر خلاق خوراک رشت باشند

به گزارش ۸دی، رضا رسولی نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای رشت با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: حادثه تلخ تروریستی اهواز موجب ناراحتی و تألم خاطر همه شده و یقیناً این‌گونه اتفاقات موجب اتحاد و همدلی بیشتر ملت ایران می‌شود.

تلاش واسطه‌ها، دلال‌ها و برخی از پیمانکاران برای تصدی شهرداری رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با محکومیت حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: ترور شدیدترین نوع سانسور است.

بهراد ذاکری با بیام اینکه امیدوارم با همدلی و همراهی اعضای شورا بتوانیم تصمیمات سازنده‌ای درباره شهر بگیریم افزود: رئیس شورای شهر رشت اخیراً طی نامه‌ای به اعضای شورا تقاضای معرفی کاندیداهای خود برای تصدی در جایگاه شهردار رشت شده است.

وی با تأکید بر اینکه با اشاره به اینکه فضای فعلی درباره انتخاب شهردار رشت مبهم است تصریح کرد: از واسطه‌ها، دلال‌ها و برخی از پیمانکاران در تلاش هستند تا در فرآیند انتخاب شهردار رشت تأثیر بگذارند و اخیراً شرایط به سمت و سویی رفته که حتی مباحث مالی را مرتبط با موضوع انتخاب شهردار رشت می‌دانند.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر  با تأکید بر اینکه انتخاب شهردار رشت باید به‌دوراز سیاسی بازی و جناح‌بازی انجام شود بیان کرد: امیدوارم انتخاب شهردار رشت درنهایت صداقت و شفافیت انجام شود.

فقط در شعار دادن استاد هستیم

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز با با انتقاد از عملکرد برخی سازمان‌ها و نهادها اظهار کرد: پیام عاشورا به ما نشان داد که باید آزاده باشیم و متأسفانه افرادی که تحت تأثیر تهدید و تطمیع قرار می‌گیرند بدبخت‌تر از همه هستند.

احمد رمضان پور با تأکید بر اینکه امیدوارم پیام عاشورا را به‌درستی درک کرده باشیم افزود: تلاقی هفته دفاع مقدس با ماه محرم درس‌های بزرگی برای ما به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی فقط در شعار دادن استاد هستیم تصریح کرد: امروز برخی از افراد مدعی خط بطلان به‌تمامی سوابق ارزشمند برخی دیگر از افراد انقلابی می‌کشند و تمایل داشتم این مطالب را در حضور امیرحسین علوی رئیس شورای رشت مطرح می‌کردم.

رمضان پور با اشاره به اینکه نباید برای داشتن قدرت‌های چندروزه دنیوی به یکدیگر تهمت بزنیم بیان کرد: برخی از افراد برای کسب قدرت دست به هر کاری می‌زنند.

تأکید بر انتخاب شهرداری بومی برای رشت/انتقاد از رئیس شورا

وی با انتقاد از اینکه برخی خارج از شورا در تلاش برای تحمیل شهردار به اعضای شورا هستند افزود: ما قصد نداریم انتخابات شهردار، هیئت‌رئیسه شورا و مجلس شورای اسلامی را به هم گره بزنیم و این جزو اعتقادات ما است.

رمضان پور با اشاره به اینکه اگر به اعضای شورا اجازه بدهند بهترین انتخاب را درباره شهردار رشت انجام می‌دهند افزود: اخیراً ۹ نفر از اعضای شورا طی نامه‌ای به رئیس شورای شهر خواستار سرعت بخشیدن به فرآیند انتخاب شهردار رشت شدند.

وی با تأکید بر انتخاب شهرداری بومی برای رشت گفت: شهردار رشت باید فردی اصلح، توانمند و بومی باشد و یقیناً انتخاب شهردار بومی مزیت‌های فراوانی داشته و شخص شهردار در مواجه با مسئولیت‌های جدید و غیره شهر خود را رها نخواهد کرد.

رمضان پور با انتقاد از وضعیت فعلی شهر رشت افزود: پس از رفتن نصرتی شهردار سابق از رشت تمامی امور به حال خود رهاشده و در زمان حضور نصرتی به همراه وی به قرارگاه خاتم (ص) مراجعه کرده و قرار بود برای رفع مشکلات شهر از ظرفیت این قرارگاه استفاده کنیم.

وی به رفع مشکلات ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی اشاره کرد و گفت: درباره رفع مشکلات ساخت‌وساز درباره زمین‌های نسقی پیگیری فراوانی کرده و حالا که در شرایط فعلی این موضوع به نتایج مطلوبی رسیده افرادی دیگر نیز درباره زمین‌های نسقی مصاحبه می‌کنند.

رمضان پور با انتقاد از عملکرد رئیس شورای شهر در چیدمان کمیسیون تخصصی بودجه شورای رشت بیان کرد: بنده به‌عنوان فردی که سال‌ها در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تخصصی بودجه حضور داشته و در این حوزه جزو متخصصین هستم باید دلیل حذف خود را از کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا از رئیس شورای شهر جویا شوم.

وی افزود: رئیس شورای اسلامی شهر رشت بر اساس کدام دلیل و برهان منطقی نسبت به حذف بنده از کمیسیون برنامه‌وبودجه اقدام کرده است.

ایجاد کارگاه ایمنی و آتش‌نشانی ویژه کودکان

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی رشت نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و محکومیت حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: از هیئت‌های عزاداری رشت که در دهه نخست محرم برنامه‌های خوبی در این ایام در راستای گسترش فرهنگ حسینی انجام دادند سپاس گذارم.

فاطمه شیرزاد با اشاره به لایحه ایجاد کارگاه ایمنی و آتش‌نشانی ویژه کودکان افزود: این موضوع در کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورا بررسی‌شده و انتظار داریم با تأمین اعتبار موردنیاز گام‌های مؤثر در این حوزه برداشته شود.

وی با تأکید بر اینکه این کارگاه در راستای فرهنگ‌سازی اجرا می‌شود بیان کرد: یقیناً این کارگاه با استقبال خوبی از سوی کودکان مواجه می‌شود و کودکان از طریق آن با شماره تماس‌های اضطراری و اقدامات اصلی در زمان بروز خطرات و بحران‌ها آشنا می‌شوند.

بازار رشت انبار باروت است

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز با بیان اینکه بازار رشت انبار باروت است اظهار کرد: بنده معتقدم سازمان آتش‌نشانی پیش از هر اقدامی باید به بازار رشت توجه کند.

اسماعیل حاجی پور افزود: وضعیت بازار رشت به لحاظ ایمنی و اقتصادی خوب نیست و بنده پیشنهاد می‌کنم به‌جای انجام این پروژه به فکر رفع مشکلات بازار رشت باشید.

مدیران پاسخگوی مخارج صورت گرفته طرح شهر خلاق خوراک رشت باشند

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه عنوان شهر خلاق خوراک رشت دچار سوء مدیریت شده است اظهار کرد: سه سال فرصت داشتیم که از این برند استفاده کنیم اما تاکنون در عمل هیچ اتفاق مؤثری رقم نخورد.

بهراد ذاکری با بیان اینکه انجام سفرهای خارجی پیرامون شهر خلاق خوراک رشت به‌تنهایی پاسخگو نبوده است افزود: با هزینه‌هایی که قرار است پیرامون نشست شهرهای خلاق خوراک یونسکو در رشت انجام شود یقیناً خواب آرام هر رشتی دلسوزی ناآرام شده مدیران این حوزه باید پاسخگوی مخارج شده باشند.

فضای پیرامون شهر خلاق خوراک رشت مه‌آلود است

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی پیرامون اقدامات مربوط به وضعیت شهر خلاق خوراک رشت ارائه نشده است اظهار کرد: مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق خوراک رشت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

فرهام زاهد با بیان اینکه فضای پیرامون شهر خلاق خوراک رشت مه‌آلود است گفت: تاکنون برنامه‌هایی که توجیه اقتصادی در راستای شهر خلاق خوراک رشت داشته باشد مشاهده نشده است.

وی با انتقاد از عملکرد روابط عمومی شورای رشت بیان کرد: در صفحه اینستاگرام شورای شهر از تعدادی از اعضای شورا به‌طور مداوم مطلب درج می‌شود اما متأسفانه اخبار دیگر اعضای شورا بسیار کم‌رنگ در این صفحات وجود دارد.

وی به وضعیت مدیر مالی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: نامه‌ای از دادستانی پیرامون فعالیت مدیر مالی شهرداری رشت به این نهاد ارسال‌شده و متأسفانه پاسخ مناسبی از شهرداری به دادستانی ارائه نشده است.

زاهد با تأکید بر اینکه ادامه فعالیت مجتبی ماه پسند و انتخاب هر فرد دیگری برای این جایگاه باید با نظر تمامی اعضای شورای شهر انجام شود بیان کرد: تمامی اقدامات باید قانونی انجام شود.

رئیس شورای شهر درباره مدیر مالی شهرداری پاسخگو باشد

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه پاسخ دادستانی درباره فعالیت مدیر مالی شهرداری رشت باید داده شود اظهار کرد: متأسفانه رفتارهای انجام‌شده پیرامون این موضوع غیرقانونی و سلیقه‌ای است.

اسماعیل حاجی پور افزود: با مدیر مالی شهرداری رشت مشکلی ندارم اما باید این مسئله شفاف‌سازی‌شده و اگر سید امیرحسین علوی رئیس شورای رشت دراین‌باره به دنبال اقدامات سلیقه‌ای است باید پاسخگو باشد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه اعضای شورا از فردا تا شنبه هفته آینده فرصت دارند نسبت به معرفی کاندیدا پیشنهادی خود برای تصدی شهرداری رشت اقدام کنند اظهار کرد: تمامی همکاران شورایی گزینه‌های مورد وثوق خود را با رزومه‌هایشان به هیئت‌رئیسه شورا معرفی کنند.

رضا رسولی گفت: در جلسه هفته آینده صحن شورا در مورد گزینه‌های پیشنهادی بحث و بررسی انجام می‌شود.

محمدحسن علیپور عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با تأکید بر انتخاب شهردار رشت در اسرع وقت اظهار کرد: شهروندان رشت منتظر اقدام سریع اعضای شورا پیرامون انتخاب شهردار جدید بوده اما اعضای شورا همچنان در مورد زمان انتخاب شهردار بحث‌وجدل می‌کنند.

اسماعیل حاجی پور عضو دیگر شورای رشت نیز با تأکید بر اینکه هیچ کاری مهم‌تر از انتخاب شهردار برای شهر نیست اظهار کرد: بنده گزینه خاصی برای تصدی شهرداری رشت ندارم.

با موافقت اعضای شورای رشت بررسی گزینه‌های تصدی شهرداری رشت به جلسه هفته آینده صحن شورا موکول شد.

به گزارش فارس، در این جلسه اعضای شورای شهر، با لایحه ایجاد کارگاه ایمنی و آتش‌نشانی ویژه کودکان موافقت کردند.

بررسی نامه اعضای شورا با امضای ۷ عضو با موضوع انتخاب شهردار رشت مبحث دیگری بود که در جلسه امشب شورای شهر موردبررسی قرار گرفت.

همچنین لایحه تصمیم نهایی پذیرش میزبانی همایش شبکه شهرهای خلاق یونسکو توسط رشت در جلسه امروز شورا بررسی شد و با موافقت اعضای شورا مقرر شد فاطمه قدیمی مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق خوراک رشت جهت ارائه توضیحات درباره هزینه‌های پیرامون نشست شبکه شهرهای خلاق یونسکو در رشت، باید در کمیسیون تلفیق شورا حضور پیدا کند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه