فرماندار شهرستان آستارا خبر داد

راه‌اندازی فرودگاه ساحلی در پناهگاه حیات‌وحش آستارا

فرماندار شهرستان آستارا از راه‌اندازی فرودگاه ساحلی پروازهای تفریحی در اراضی ساحلی پناهگاه حیات‌وحش لوندویل این شهرستان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح، برای حدود ۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

راه‌اندازی فرودگاه ساحلی در پناهگاه حیات‌وحش آستارا

به گزارش هشت دی، یونس رنجکش امشب  در آستارا با اشاره به اجرای دو طرح بزرگ پارک دلفیناریوم و سایت پروازی در این شهرستان اظهار کرد: اجرای این دو طرح، موجب رونق گردشگری و جذب گردشگران در منطقه و افزایش اشتغال‌زایی می‌شود.

به‌گفته فرماندار شهرستان آستارا، طرح فرودگاه ساحلی پروازهای تفریحی این شهرستان پس از اخذ موافقت‌های اصولی دستگاه‌های متولی نظیر اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان قرار است در اراضی ساحلی پناهگاه حیات‌وحش لوندویل این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه جهت راه‌اندازی فرودگاه ساحلی پروازهای تفریحی شهرستان آستارا قرار است ۱۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شود افزود: با بهره‌برداری از این طرح، برای حدود ۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

رنجکش میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت احداث پارک تفریحی دلفین‌ها را هم بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: این پارک که شامل استخر، رستوران و میهمان‌سرا است پس از احداث و بهره‌برداری، ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۳۵ نفر را دارد.

فرماندار شهرستان آستارا بابیان اینکه کارگروه رفع موانع جهت اجرای این دو طرح بزرگ تفریحی با حضور مدیران‌کل ذی‌ربط برگزار شده است گفت: تمامی اقدامات و پشتیبانی‌های سرمایه‌گذاری باید در مسیر بهره‌مندی صحیح از محیط‌زیست و در راستای صیانت از محیط طبیعی این شهرستان صورت گیرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه