نماینده ولی فقیه در گیلان:

استاندار در تصمیم‌گیری‌های کلان از ظرفیت دانشگاهیان گیلان استفاده کند

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه گاهی مواقع به لحاظ عوامل سیاسی، فکری و … افرادی در اطراف بعضی از مسؤولان قرار دارند که تصمیم‌گیری را بلد نیستند گفت: استاندار و تمام مسؤولان استان از ظرفیت دانشگاهیان گیلان استفاده کنند.

استاندار در تصمیم‌گیری‌های کلان از ظرفیت دانشگاهیان گیلان استفاده کند

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با رؤسای دانشگاه‌ها و مسؤولان نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان اظهار کرد: از ۷ هزار سال گذشته ایران به‌ویژه گیلان مهد دانش و تمدن بود.

وی به تحولات فکری در آسیای میانه از سال ۱۹۱۷ اشاره کرد و افزود: گیلان مهد ورود فرهنگی‌های مختلف شد اما مردم این منطقه در عرصه دین استقامت کردند.

امام جمعه رشت، مردم گیلان را ولایتمدار خواند و بیان کرد: از هزار سال گذشته عالمان دین مانند سلار دیلمی در گیلان حضور داشتند و این استان مرکز دانش بود و اکنون نیز اینگونه است.

آیت‌الله فلاحتی با انتقاد از بی‌توجهی به نیروهای توانمند گیلانی در عرصه‌های کلان مدیریتی کشور، تصریح کرد: توانمندی بسیاری از گیلانی‌ها در حد تصدی وزارت است.

وی به نبود صنعت گسترده در گیلان اشاره کرد و گفت: به بهانه اینکه گیلان در شرایط جلگه‌ای قرار گرفته، بسیاری از صنایع در استان مستقر نشده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار مطالبه‌گری نخبگان و اندیشه‌ورزان گیلانی در عرصه‌های مختلف شد و اظهار کرد: بی‌توجهی به گیلان توجیه علمی و عرفی ندارد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه اسلام نگاه ارزشمندی به دانش و عالمان دارد، خاطرنشان کرد: در اسلام توجه به دانش تأکید بسیار شده اما این امر برای بسیاری از مردم مغفول مانده است.

وی به عرصه‌های علمی در جامعه ایرانی پس از اسلام اشاره کرد و یادآور شد: دانش با دو هدف علمی کردن جامعه و تمدن‌سازی علمی در جامعه ایرانی آمده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دانش در سایه اسلام می‌تواند ارزشمند شود، تصریح کرد: دانشی که در اختیار قدرت‌های سلطه‌گر باشد برای کشتار انسان‌های بی‌گناه استفاده می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی در ادامه به شهادت مردم بی‌گناه در حادثه تروریستی اهواز اشاره کرد و افزود: شهادت مردم در حادثه تروریستی مذکور توجیه عقلایی ندارد و عقلای بشر آن را نمی‌پذیرند.

وی با تأکید براینکه دانشگاه‌های ما باید درصدد تمدن‌سازی باشند، متذکر شد: دانشجویان در تمام عرصه‌ها باید از کرامت انسانی برخوردار باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به در اختیار گرفتن دانش توسط قدرت‌های سلطه‌گر اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهد علم در اختیار قدرت‌های سلطه‌گر باشد و این بزرگ‌ترین هدف ما است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، بیان کرد: جوانان امانت مردم نزد مسؤولان هستند و اگر امروز رسالت خود را به خوبی انجام دهیم در آینده از ما به نیکویی یاد می‌کنند.

وی، مدرک‌گرایی را از معضلات جامعه دانست و تصریح کرد: بسیاری از رشته‌های دانشگاهی تنها در فارغ‌التحصیلان توقع ایجاد می‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جامعه نیاز به دانش و اخلاق دارد، خاطرنشان کرد: اگر اخلاق در رأس دانش نباشد این دانش ویرانگر می‌شود بنابراین جامعه دینی باید دانش را آمیخته با دین کند و این امر نیازمند تلاش جهادی است.

آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: اگر روحیه جهادی نداشته باشیم نمی‌توانیم دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی ادامه داد: اگر دانشجو سیاست را نفهمد با مشکل مواجه می‌شود اما دانشجو نباید سیاست‌زده و سیاست‌باز شود و در این زمینه اخلاق فهم سیاسی به دانشجو می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، توجه دانشگاه‌ها به پارک‌های علم و فناوری را ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد: به بخش‌های دانش‌بنیان باید توجه ویژه شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه به استاندار محترم و تمام مسوولان استانی بیان کردم در اکثر تصمیم‌گیری‌های کلان به دانشگاهیان، رؤسای دانشگاه‌ها و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها توجه داشته باشند، تصریح کرد: دانشگاهیان در عرصه‌های زیست‌محیطی، جنگل، دریا، ساحل، زمین، رودخانه‌ها و آب صاحب‌نظر هستند.

وی، خواستار حضور استاندار در جلسه با رؤسای دانشگاه‌های گیلان شد و بیان کرد: بعضی از مسؤولان استانی به‌ویژه استاندار که مجری برنامه‌های دولت است باید در جلسه با دانشگاهیان حضور پیدا کنند و مطالبات اندیشمندان گیلان را بشنوند.

امام جمعه رشت با تأکید بر مطالبه‌گری صاحب‌نظران و اندیشمندان گیلان، متذکر شد: اسائه ادب به تمام مسؤولان نمی‌کنم اما گاهی مواقع به لحاظ عوامل سیاسی، فکری و … افرادی در اطراف بعضی از مسؤولان قرار دارند که تصمیم‌گیری را بلد نیستند و نمی‌دانند برای پروژه‌ها چگونه تصمیم‌گیری کنند.

آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: اما فرهیختگان می‌فهمند و اگر نظر خود را بیان کنند در کار و اندیشه مسؤولان به طور قطع تغییر ایجاد می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه