حوزه علمیه اهل بیت آستانه اشرفیه افتتاح شد + گزارش تصویری

حوزه علمیه اهل بیت آستانه اشرفیه با حضور آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور و آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه استان،آیت الله رودباری،آیت الله آمینیان ، مدرسین و علمای استان ،حجت الاسلام والمسلمین لاکانی مدیر حوزه علمیه گیلان، استاندار و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

حوزه علمیه اهل بیت آستانه اشرفیه افتتاح شد + گزارش تصویری

به گزارش ۸دی نیوز  حوزه علمیه اهل بیت با حضور آیت الله مرتضی مقتدایی،عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور،آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه استان،آیت الله رودباری،آیت الله آمینیان ، مدرسین و علمای استان ،حجت الاسلام والمسلمین لاکانی مدیر حوزه علمیه گیلان، استاندار و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

hoze-astaneh (22)

آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به افتتاح حوزه علیمه تقارن آن با  ولادت با سعادت علی بن موسی الرضا اظهار داشت: این مدرسه با نام اهل بیت است که با نیت خالصانه حضرت آیت الله امینیان ساخته شده و ان شاالله بنایی است برای سریازان امام زمان (عج) و شاگردان امام صادق (ع) که بتوانند از علوم اهل بیت (ع)  استفاده کنند و برای مردم قدم بردارند.

وی عالم آل رسول را  ویژگی منحصر به فرد حضرت رضا (ع) نسبت به سایر ائمه دانست و تصریح کرد:امام صادق (ع) بیش از چهار هزار شارگرد تربیت کرده تا آنجا که به نقل از شیخ مفید قافله های شتر با بار کتاب از دروازه ی مدینه به سراسر عالم سرازیر می شد ولی با این همه تربیت شارگرد امام صادق(ع) این لقب را نگرفتند.

hoze-astaneh (21)

وی بخش دوم سخنانش را با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) آغاز کرد و افزود:جشن افتتاحیه برای مدرسه حوزه علمیه لازم است همانا که پیامبر اکرم (ص) فرمودند:آنهایی که علوم دین و اهل بیت را به این قصد تعلیم دهند که احیای دین باشد بین آنها و انبیا فقط یک درجه است.

وی در ادامه با اشاره به حضور آیات عظام استان، همچون آیت الله قربانی ، آیت الله امینیان و آیت الله رودباری تصریح کرد: با وجود چنین علمایی و چنین اقداماتی مشکلات راحت منعکس می شود و هرقدمی که در این حوزه و در این راستا برداشته می شود ،خدمت مستقیم به امام زمان (عج) است.

در ابتدای این مراسم آیت الله امینیان ضمن تبریک میلاد ثامن الحجج(ع) و خیر مقدم به همه آیات عظام و علما  افزود: تشکر می کنم از همه ی برادرانی که در این پروژه همکاری کردند.

hoze-astaneh (19)

در ادامه محمد عبدالله پور مدیر پروژه حوزه اهل بیت (ع) در گزارش کوتاهی به ویژگی های این بنا اشاره کرد و افزود:ساخت این پروژه از سال ۷۸ آغاز شده است، افزود: پروژه حوزه علمیه اهل‌بیت تا پایان سال ۹۱ ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از ابتدای اردیبهشت امسال تاکنون ۷۰ درصد آن به اتمام رسیده است.

مسئول هیئت‌امنای حوزه علمیه اهل‌بیت(ع) در ارتباط با زیربنا و تعداد اتاق های آن گفت: حوزه علمیه آستانه اشرفیه زمینی به مساحت ۳۴۰۰ متر مربع و زیربنای ۲۷۰۰ متر مربع در دو طبقه احداث شده است و این پروژه دارای ۳۰ حجره اقامتی، زمین ورزشی، سالن غذاخوری، آشپزخانه و اتاق مدیریتی است که  ظرفیت پذیرش  ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر طلبه را دارد.

وی در پایان هزینه ساخت حوزه علمیه اهل بیت را یک میلیاردو سیصد میلیون تومان دانست و افزود: در مرحله نخست تا ۵۵۰ میلیون تومان و در فاز دوم نیز ۸۵۰ میلیون تومان برای این  پروژه هزینه شده است.

منبع: آستان خبر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه