سومی کشتی آزاد جوانان ایران در جهان با یک طلا، یک نقره و یک برنز

تیم ایران با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به مقام سوم رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان در اسلواکی رسید.

سومی کشتی آزاد جوانان ایران در جهان با یک طلا، یک نقره و یک برنز

به گزارش هشت دی، رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان روزهای ۳۰ شهریور تا اول مهرماه در شهر ترناوا کشور اسلواکی برگزار شد که در پایان تیم ایران توسط عباس فروتن در وزن ۹۲ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد، امیرحسین مقصودی در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال نقره رسید و ابوالفضل هاشمی در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شد.

تیم ایران با کسب ۹۸ امتیاز در این رقابت ها به عنوان سوم رسید و تیم های روسیه و آمریکا به ترتیب با کسب ۱۸۲ و ۱۱۵ امتیاز اول و دوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا علیجان زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آندری ژلپ از اوکراین با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف آمریکایی، علیجان زاده از دور رقابت ها کنار رفت و چهاردهم شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم مهدی عشقی در دور نخست در مصاف با ارطغرل قهوه چی از ترکیه با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، عشقی از دور رقابت ها کنار رفت و شانزدهم شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرحسین مقصودی در دور اول با نتیجه ۴ بر صفر بالاز هاکزر از اسلواکی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل بود باتباتار از مغولستان به پیروزی رسید و در دور سوم مقابل فاتی ویسیلی از مقدونیه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مقصودی در این مرحله مقابل نیکولای گراهمز از مولداوی با نتیجه ۱۱ بر ۶ پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال و در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۸ بر ۷ مغلوب ساین کازیریک از روسیه شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرحسین کاووسی در دور اول مقابل گادجی مراد گادجیف از آذربایجان با نتیجه ۱۸ بر ۷ مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. کاووسی ابتدا در این گروه با نتیجه با نتیجه ۱۰ بر صفر تینو ریتینگر از آلمان را مغلوب کرد و در کشتی بعد نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد استپان لیلیک از اوکراین گذشت و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل واسیلی دیاکون از مولداوی با نتیجه ۱۰ بر ۹ شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم علی سوادکوهی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر مارتین هورینیک از اسلواکی را شکست داد اما در دور بعد مقابل ساچین راتهی قهرمان آسیا از هند با نتیجه ۴ بر ۴ شکست خورد و با توجه به اینکه حریف هندی در مرحله نیمه نهایی مقابل کشتی گیر آذربایجانی مغلوب شد، سوادکوهی از مسابقات حذف و نهم شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم سجاد غلامی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر حسن فؤاد از مصر را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر ۲ از سد تورنیکه کوینیکادزه از گرجستان گذشت و در دور سوم مقابل اصلانبک گوارامیا از روسیه با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد اما با توجه به شکست این کشتی گیر روس در مرحله نیمه نهایی مقابل کشتی گیر ژاپنی، غلامی از دور رقابت ها کنار رفت و هشتم شد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم ابوالفضل هاشمی در دور نخست دین اسلامبک تالایبیک اولو از قرقیزستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل آندری هیکا از اوکراین با نتیجه ۸ بر ۲ پیروز شد و در دور سوم شوتارو یامادا از ژاپن را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هاشمی در این مرحله مقابل عارف اوزن از ترکیه با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این مرحله مقابل دیمور میگنیشویلی از گرجستان با نتیجه ۶ بر ۵ به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم عباس فروتن پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ارهان یایلاجی از ترکیه با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید. وی در دور سوم سانجیت از هند را با نتیجه ۷ بر ۲ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فروتن در این مرحله مقابل کوخ خوگایف از روسیه با نتیجه ۱۱ بر یک به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی فدر دیدار فینال با نتیجه ۱۱ بر صفر علیشیر یرگالی از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم سجاد عزیزی در دور نخست مارتین لانگ از مجارستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر از پیش رو برداشت. وی در دور دوم مقابل ماگومد خان ماگومدوف از روسیه با نتیجه ۶ بر صفر (ضربه فنی) مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه شانس مجدد رفت. عزیزی در این گروه ابتدا مقبال ریچارد دیچاتیلیتس از کانادا با نتیجه ۱۲ بر صفر پیروز شد اما در کشتی بعد مقابل زوریکو اورتاشویلی از گرجستان با نتیجه ۸ بر ۶ شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت و به عنوان هفتم رسید.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیر یاری در دور نخست مقابل پاریس کاریپی از کشور آلبانی با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد و در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر کوتا تویاما از ژاپن را شکست داد. وی در دور سوم مقابل سوسلان کینچاگوف از روسیه با نتیجه ۹ بر صفر (ضربه فنی) مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، یاری به گروه بازنده ها رفت و در این گروه با نتیجه ۵ بر ۵ اوکتای گونگور از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل حسن بای رحیم اف از کشور ازبکستان با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و پنجم شد.

رده بندی نفرات برتر در پایان این رقابت ها به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- احمد ادریس اف (روسیه) ۲- ناوین (هند) ۳- داتون فیکس (آمریکا) و آرسن هاروتونیان (ارمنستان) … ۱۴- رضا علیجان زاده (ایران)
۶۱ کیلوگرم: ۱- عباس گادجی ماگومدوف (روسیه) ۲- راماز تورمانیدزه (گرجستان) ۳- سیرباز تالگات (قزاقستان) و وازگن توانیان (ارمنستان) … ۱۶- مهدی عشقی (ایران)
۶۵ کیلوگرم: ۱- ساین کازیریک (روسیه) ۲- امیرحسین مقصودی (ایران) ۳- اریک آروشانیان (اوکراین) و نیکولای گراهمز (مولداوی)
۷۰ کیلوگرم: ۱- حاجی مراد گادجیف (آذربایجان) ۲- رازامبک جمال اف (روسیه) ۳- برادی برگ (آمریکا) و واسیلی دیاکون (مولداوی) ۵- امیرحسین کاووسی (ایران)
۷۴ کیلوگرم: ۱- مخی لویس (آمریکا) ۲- ابوبکر آباکاروف (آذربایجان) ۳- بات اردن بیامباسورن (مغولستان) و دیوید بیتانوف (روسیه) … ۹- علی سوادکوهی (ایران)
۷۹ کیلوگرم: ۱- هایاتو ایشیگورو (ژاپن) ۲- آرون بروکس (آمریکا) ۳- اورخان عباس اف (آذربایجان) و ادلان باتایف (اوکراین) … ۸- سجاد غلامی (ایران)
۸۶ کیلوگرم: ۱- عارف اوزن (ترکیه) ۲- دیپاک پونیا (هند) ۳- پاتریک زوروفسکی (مجارستان) و ابوالفضل هاشمی (ایران)
۹۲ کیلوگرم: ۱- عباس فروتن (ایران) ۲- علیشیر یرگالی (قزاقستان) ۳- ارهان یایلاجی (ترکیه) و اسخاب حمزاتوف (آذربایجان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- ماگومدخان ماگومدوف (روسیه) ۲- زاچری الام (آمریکا) ۲- سریک باکیتخانوف (قزاقستان) و زوریکو اورتاشویلی (گرجستان) … ۷- سجاد عزیزی (ایران)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- سوسلان خینچاگوف (روسیه) ۲- الی مدهات عبدبرقوت (کانادا) ۳- حسن بای رحیم اف (آذربایجان) و سامهان جبرائیل اف (مولداوی) ۵- امیر یاری (ایران)

رده بندی تیمی: ۱- روسیه ۱۸۲ امتیاز ۲- آمریکا ۱۰۹ امتیاز ۳- ایران ۹۸ امتیاز ۴- آذربایجان ۹۱ امتیاز ۵- هند ۸۴ امتیاز ۶- قزاقستان ۶۶ امتیاز ۷- مولداوی ۶۵ امتیاز ۸- ترکیه ۶۲ امتیاز ۹- گرجستان ۵۷ امتیاز ۱۰- اوکراین ۴۸ امتیاز.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه