بازتاب حمله تروریستی اهواز در رسانه‌های جهان

وقتی استفاده از واژگان «حمله تروریستی» برای رسانه‌های غربی سخت می‌شود!

حمله تروریستی صبح امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز که به شهادت جمعی از هم‌وطنان‌مان انجامید، در رسانه‌های جهان بازتاب داشت اما بسیاری از رسانه‌های غربی تلاش کردند از واژه تروریستی برای این حمله استفاده نکنند.

وقتی استفاده از واژگان «حمله تروریستی» برای رسانه‌های غربی سخت می‌شود!

به گزارش ۸دی، صبح امروز تعدادی از نیروهای تکفیری با حمله مسلحانه به مردم در رژه نیروهای مسلح در اهواز تعدادی از شهروندان اهوازی را زخمی و تعداد دیگری را نیز به شهادت رساندند.

براساس مشاهدات خبرنگار فارس پس از آغاز مراسم رژه نیروهای مسلح دو نفر از پارک شهید سبحانی که پشت استیج رژه قرار دارد با به رگبار بستن مردم قصد حمله به جایگاه رژه را داشتند که نیروهای مسلح مستقر در محل رژه با دعوت مردم به پناه گرفتن با افراد مسلح درگیر شدند.

۲ نفر موتورسواری که به رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کرده بودند پس از زخمی کردن چند نفر از محل تیراندازی گریختند. شهروندان حاضر در محل رژه ابتدا گمان می‌کردند که تیراندازی سهوی بوده اما با زخمی شدن چند نفر از شهروندان متوجه حمله تروریستی شدند.

حمله تروریستی صبح امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های سراسر جهان داشت، اما رسانه‌های غربی یک بار دیگر با شیطنت‌های خاص خود تلاش کردند تا اذهان عمومی را از واقعیت اتفاق افتاده منحرف کنند. این منابع خبری به جای اینکه از عبارت «حمله تروریستی» برای پوشش این رویداد استفاده کنند، صرفا از لفظ «حمله مسلحانه» یا «حمله افراد مسلح» استفاده کرده‌اند.

وبسایت شبکه «بی بی سی» این خبر را اینگونه در صفحه خود منتشر کرد: «طبق گزارش رسانه‌های دولتی ایران، افراد مسلح به روی رژه ارتش ایران در شهر اهواز واقع در جنوب غربی این کشور آتش گشوده و چندین نفر را از جمله غیرنظامیان کشته و دست‌کم ۲۰ نفر دیگر را نیز زخمی کردند».

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه