مدیرکل آموزش پرورش گیلان:

شروع سال تحصیلی جدید با آغاز به کار بیش از ۵۲۰۰ مدرسه/ توسعه هر جامعه به تربیت و پیشرفت نیروی انسانی بستگی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، گفت: توسعه هر جامعه به تربیت و پیشرفت نیروی انسانی بستگی دارد و سنگ نمای اولیه آن از مدارس آغاز می شوند.

شروع سال تحصیلی جدید با آغاز به کار بیش از ۵۲۰۰ مدرسه/ توسعه هر جامعه به تربیت و پیشرفت نیروی انسانی بستگی دارد

به گزارش خبرنگار هشت دی، نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهر رشت ضمن تسلبت به مناسبت ایام عزاداری امام حسین(ع) با بیان اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید ۹۸/ ۹۷ هستیم اظهار کرد: همزمان با آغاز مدارس، هفته دفاع مقدس عزتمندانه را‌نیز گرامی می داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) با بیان اینکه این قیام را میتوان از چندین‌منظر نگاه کرد، گفت: گاهی افراط گری ها توجه ما را نسبت فلسفه قیام عاشورا کمتر می کند.

وی حادثه کربلا را ماندگار ترین واقعه دانست و افزود: این واقعه در قومیت، زبان و مذهب نمی گنجد بلکه در سراسر جهان مانا است.

جهان آرای با بیان اینکه از این‌واقعه میتوان درس مبارزه، شهادت طلبی، اصلاح در امور و … گرفت اذعان کرد: در این واقعه تاریخی که به ظاهر در یک روز است میتوان درس های چندین ساله گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به سیره هدایت و تربیت ائمه اطهار و انبیاء (ع) گفت: پیامبران‌بزرگترین معلمان تاریخ هستند.

وی با اشاره به توجه بسیار پیامبران به تربیت فرزندان تاکید کرد: فرزندان، به ویژه فرزندان دختر بسیار حساس هستند و باتوجه به جایگاه سنی و جنسی آنها باید مورد توجه قرار بگیرند.

جهان آرای آزادگی را یکی از فلسفه های عاشورا معرفی کرد و گفت: این فلسفه در بدنه جامعه ایران نیز باید جاری باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، عاشورا و کنترل اجتماعی را از دیگر فلسفه های عاشورا معرفی کرد و افزود: عاشورا و شفابخشی، احیای امر به معروف، عزت بخشی به دین اسلام، احیای مکتب شهادت و راضی بودن به رضای الهی نیز از دیگر فلسفه های عاشورا است.

وی ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز و همه کسانی که در فصل تابستان تلاش کردند تا همه مدارس به خوبی پذیرای نوآموزان سال تحصیلی جدید باشند بیان کرد: توسعه هر جامعه به تربیت و پیشرفت نیروی انسانی بستگی دارد و سنگ نمای اولیه آن از مدارس آغاز می شوند.

جهان آرای با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با بیش از پنج هزار و ۲۶۵ مدرسه و ۲۰ هزار و ۷۰ کلاس آغاز می شود گفت: امسال ۳۷۵هزار دانش آموز در ۳۴ منطقه در حال تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ضمن تاکید بر استفاده از کالاهای ایرانی برای دانش آموزان اذعان کرد: در کنار مصرف کالای ایرانی، استفاده از کالای گیلانی به ویژه چای گیلان را در مدارس فراموش نکنید.

جهان آرای در پایان افزود: سال تحصیلی جدید با سال گذشته در موضوع حذف پیش دانشگاهی و ایجاد پایه ۱۲ تفاوت دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه