فولکس واگن خروجش از ایران را تایید نکرد

خودروساز آلمانی فولکس واگن اخبار منتشره از طرف مقامات آمریکایی مبنی بر ترک بازار ایران را تایید نکرد.

فولکس واگن خروجش از ایران را تایید نکرد

به گزارش هشت دی، خبرگزاری بلومبرگ دیروز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد در مذاکرات صورت گرفته بین ریچارد گرنل- سفیر آمریکا در آلمان – و مقامات این شرکت خودروسازی، قرار شده است فولکس واگن ایران را ترک کند اما فولکس واگن در واکنش به این خبر اعلام کرد موضعش نسبت به ایران تغییری نکرده است.

یکی از تحریم‌های اعمالی آمریکا در مرداد ماه ضد ایران، بخش خودروسازی بود و در واکنش به این تحریم‌ها شرکت‌هایی چون پژو – سیتروئن و دی اس اعلام کردند “به فعالیت خود در ایران خاتمه می‌دهند”.

یک مقام آگاه در فولکس واگن به رویترز گفته است این شرکت ارتباط خود را با گرنل حفظ کرده است و در خصوص ایران در حال مذاکره با وی است. با این حال کریستینا هیگنز – سخنگوی سفارت آمریکا در آلمان – گفته است که این سفارتخانه در حال مذاکره با مدیران ارشد شرکت‌های آلمانی است و آن‌ها گفته‌اند به تحریم‌های آمریکا پایبند خواهند بود.

فولکس واگن سرمایه‌گذاری بزرگی در ایران انجام نداده است. سال گذشته شرکت “سئات” که زیرمجموعه اسپانیایی این خودروساز است گفت “از ورود به ایران منصرف شده است”. گرنل که موضعی تند علیه ایران دارد، تنها ساعتی پس از ورودش به آلمان در ماه می امسال در توئیتی به شرکت‌های آلمانی برای همکاری با ایران هشدار داده بود.

با این حال برخی از مقامات آلمانی به دخالت‌های سفیر آمریکا در امور تجاری آلمان اعتراض کرده‌اند.

بیژن دیر سرایی- سخنگوی حزب “اف د پ” در مجلس آلمان – گفته است “اینکه شرکت‌های آلمانی به خاطر فشارهای سفیر آمریکا تصمیم‌گیری کنند، مسخره است. اقتصاد آلمان و اروپا نیرومند است و نیازی به گرفتن دستور به مانند مناطق تحت اشغال (آمریکا) نداریم”.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه