اشتون: ایران به تمامی مفاد توافق‌نامه ژنو پایبند بوده است

“کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت ایران تاکنون به مفاد توافق هسته‌ای ژنو پایبند بوده است.

اشتون: ایران به تمامی مفاد توافق‌نامه ژنو پایبند بوده است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، “کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شب گذشته در نشستی که در “شورای امور جهانی شیکاگو” برگزار شد درباره جوانب مختلف مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ رایزنی کرد کرد. اشتون در این نشست گفت ایران به مفاد توافق هسته‌ای ژنو که در سال گذشته بین قدرت‌های جهانی و ایران منعقد شد، پایبند بوده است.

بر اساس توافق گروه ۱+۵و ایران که “طرح اقدام مشترک” نامیده می‌شود ایران پذیرفت تا در مدت شش ماه بخشی از فعالیت‌های انرژی هسته‌ای خود را محدود کند و در مقابل ۶ کشور نامبرده توافق کردند در این مدت برخی تحریم‌ها را کاهش دهند و تحریم هسته‌ای جدیدی علیه ایران اعمال نکنند.
اشتون در نشست شب چهارشنبه گفت که ایران در صورتی که از برنامه هسته‌ایش دست بردارد می‌تواند به اقتصادش کمک کرده و جایگاهش در منطقه را ارتقاء دهد.وی افزود  به دنبال راهکاری جامع برای پایان دادن به یک دهه تنش‌های هسته‌ای با ایران است و افزود: ” ایران به تمامی مفاد توافق موقت ژنو عمل کرده است.”
اشتون در این نشست که موضوع آن “روابط فراآتلانتیک” بود درباره موضوعات مختلف دیگر از جمله تحولات سوریه هم اظهار نظر کرده است.
 این مقام اروپایی خواستار افزایش فشارها بر “بشار اسد”، رئیس جمهور سوریه شده و از برگزاری انتخابات در آن کشور انتقاد کرده است.
وی در این خصوص گفت: “اینکه بشار اسد در این شرایط خواستار برگزاری انتخابات شده، کاملاً مضحک است. ما باید فشارها بر اسد را ادامه دهیم و او را ترغیب کنیم تا به آن دسته از مردم سوریه که می‌توانند رهبری آن کشور را به عهده بگیرند اجازه دهد وارد میدان شوند.”

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مخاطب 100 درصدی
با سلام من چند بار خواستم برای سایت شما نظر ارسال کنم اما در مطالب طولانی کلید فرستادن دیدگاه نا پدید می شود به نوعی زیر در حاشیه می رود و امکان ارسال نظر وجود ندارد لطفا پیگیری کنید
در حاشیه