معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

قیمت کتاب درسی در سال تحصیلی جدید تنها ۵ درصد افزایش یافته است

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: قیمت کتب درسی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ به رغم نوسانات قیمت کالا و ارز در بازار، با تمهیدات اندیشیده شده تنها ۵ درصد افزایش یافته است.

قیمت کتاب درسی در سال تحصیلی جدید تنها ۵ درصد افزایش یافته است

به گزارش هشت دی، حسین طلایی زواره معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در بیست و دومین جلسه هیأت امنای این سازمان، اظهار کرد: قیمت کتب درسی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ به رغم نوسانات قیمت کالا و ارز در بازار، با تمهیدات اندیشیده شده تنها ۵ درصد افزایش یافته است.

حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز در این جلسه، گزارشی اجمالی از برنامه‌های سال جاری سازمان و رویکردهای اتخاذ شده با تأکید بر چرخش‌هایی که باید در راستای تحقق اهداف اجرای «مدل رهبری اثربخش» صورت پذیرد، ارائه کرد.

وی افزود: همانگونه که مستحضرید سازمان پژوهش مأموریت داشت در راستای اهداف سند تحول بنیادین هر سال محتوای کتب درسی دو پایه تحصیلی را تغییر دهد که امسال این فرایند به پایه دوازدهم رسیده است و  چون فرصت کافی برای انطباق محتوای کتب درسی با اهداف سند تحول نبود، در سال‌های پیش رو چند هدف راهبردی از جمله انطباق بسته‌های آموزشی با سند تحول و برنامه درسی ملی، ماندگاری کتاب‌های درسی، پایداری‌سازی محتوای کتاب‌های درسی، مرزگستری، سبک‌سازی و چابکی برنامه درسی و سیاست چند تألیفی را دنبال خواهیم کرد.

تورانی، موفقیت آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف سند تحول را در گروی همراهی و هماهنگی همه بخش‌ها دانست و نظام آموزشی را به یک تیم کوهنوردی در مسابقه تشبیه کرد که تکروی و تلاش انفرادی نتیجه مطلوبی برای تیم در بر نخواهد داشت و موفقیت تیم را نفر آخر تعیین می‌کند که به قله می‌رسد و می‌تواند پرچم تیمش را بر فراز قله به اهتزاز درآورد.

وی با اشاره به تمثیل «فیل در تاریکی» مولانا،  تصریح کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش با تصویب سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی در سال ۱۳۹۱ دیگر فیل در تاریکی نیست زیرا این اسناد به مثابه نقشه و چراغ راه، مسیر را کاملاً روشن ساخته است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه