رسیدگی سریع به مشکلات و توجه به بهداشت مدارس

فرماندار آستارا خواستار رسیدگی سریع مدیریت آموزش و پرورش و مدارس این شهرستان در خصوص مشکلات و توجه به بهداشت عمومی مدارس شد.

رسیدگی سریع به مشکلات و توجه به بهداشت مدارس

به گزارش هشت دی، یونس رنجکش در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا با تاکید بر ایجاد فضای مناسب و بهسازی محیط مدارس گفت: مدارس از نظر زیبایی ظاهری و بهداشت عمومی باید دارای جذابیت باشند.

وی اضافه کرد: رفع مشکلات سرویس های بهداشتی و نظافت عمومی باید در اولویت قرار گرفته و شبکه بهداشت و درمان آستارا موظف است ظرف هفته جاری در بازدید از مدارس شهرستان آنها را ارزیابی و به فرمانداری گزارش دهد.

وی یادآور شد: باید رعایت بهداشت و سلامت عمومی دانش آموزان در کنار فعالیت های آموزشی و پرورشی با جدیت پیگیری شود.

وی همچنین خواستار برنامه ریزی برای حضور مدیران شهرستان در مدارس زادگاه آنان در روز بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان شد.

فرماندار آستارا همچنین ضمن تاکید بر تغییر نگاه فعلی به مدارس خواستار گفتمان سازی جدید و مناسب در زمینه جایگاه مدرسه شد و از رسانه ها خواست در کمک به این فرهنگ سازی، دیدگاههای جدیدی را بر حول محور پویایی مدارس و توانمند سازی دانش آموزان گسترش دهند.

رنجکش افزود:متاسفانه امروز بسیاری از شیوه های آموزشی در مدارس حافظه پرکنی و حافظه پرور است در صورتی که نیازمند  مهارت آموزی و افزایش مهارت های زندگی در بین دانش آموزان هستیم.

وی ادامه داد:یکی از مشکلات حوزه مدیریتی در آموزش و پرورش گاهی استفاده از افراد کم توان و یا بدون انگیزه در حوزه مدیریت مدارس است که باید تلاش شود تا از مدیران خلاق و پویا بهره مند و مشکلات را با خلاقیت و نوآوری در مدارس برطرف نمود.

رئیس شورای آموزش و پرورش آستارا همچنین بر پشتیبانی‌های سایر دستگاه‌های اجرایی از آموزش و پرورش تاکید و خواستار مشارکت های عمومی در این زمینه شد.

وی یادآور شد: سال تحصیلی امسال در آستارا با حدود ۱۷هزار دانش آموز در بیش از ۱۶۰مدرسه که ۵۵ مدرسه غیر دولتی است و بیش از ۵۵۰ کلاس درس آغاز می شود.

منبع: ایلنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه