بازداشت یکی از عاملان انفجار سفارت ایران در لبنان

ارتش لبنان با تکیه بر کار اطلاعاتی ، موفق به بازداشت مفتی یک گروه تروریستی و از عاملان انفجار سفارت ایران در بیروت شد.

بازداشت یکی از عاملان انفجار سفارت ایران در لبنان

به گزارش ۸دی، ارتش لبنان چهارشنبه (دیروز) « بهاء الدین محمود حجیر» مفتی شرعی گروهک تروریستی «عبدالله عزام» را در اردوگاه فلسطینی «عین حلوه» در جنوب لبنان بازداشت کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، در بیانیه ارتش لبنان آمده است در نتیجه رصد و تعقیب عناصر تروریستی در داخل عین‌حلوه، «اطلاعات ارتش» طی عملیاتی امنیتی، شخص مورد نظر را به دام انداخت و او را بازداشت کرد.

ارتش لبنان در ادامه افزود وی با تروریست‌هایی که عملیات انتحاری در نزدیکی سفارت ایران در «بئرالحسن» بیروت انجام دادند، در ارتباط بوده و از نیت یکی از انتحاری‌ها برای منفجر کردن خودش در داخل لبنان آگاهی داشته است. او همچنین اخیرا با داعش همکاری کرده و برای انجام اقدامی تروریستی در خارج از اردوگاه عین‌حلوه به نفع داعش برنامه‌ریزی داشته است.

سال ۱۳۹۲ (۲۰۱۳) دو انفجار تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در «بئر الحسن» در حومه جنوبی بیروت رخ داد که طی آن ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

از جمله شهدای این انفجار حجت الاسلام «ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بود.

مسئول  لبنانی حفاظت از سفارت ایران در بیروت به نام  «رضوان فارس» معروف به حاج رضا و محافظ شخصی سفیر پس از ممانعت از ورود شخص انتحاری اول به داخل سفارت و تیراندازی به سمت وی در جریان انفجار به شهادت رسید.

علاوه بر این ، ۵ تن از نگهبانان و نیروهای محلی سفارت ایران در لبنان نیز در این اقدام تروریستی شهید شدند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه