عضو مجلس خبرگان رهبری: دشمن درصدد تشدید جنگ روانی در صفوف مردم است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ دشمن برای پیشبرد اهداف شوم خود در جنگ اقتصادی پیش‌رو،‌ درصدد تشدید جنگ روانی در صفوف مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری: دشمن درصدد تشدید جنگ روانی در صفوف مردم است

به گزارش ۸دی،‌ آیت‌الله سیدعلی حسینی اشکوری در مراسمی اظهار داشت:‌ دشمن برای رسیدن و پیشبرد اهداف و توطئه‌های شومش در جنگ اقتصادی پیش‌رو و برای نابودی این نظام،‌ به کمک تمام ابزارهای خود درصدد تشدید جنگ روانی در بین صفوف مردم است.

نماینده مردم گیلان در جلس خبرگان رهبری عنوان کرد:‌ مشکلات و گرفتاری‌های اخیری که بر مردم جامعه و نظام اسلامی حادث شده است همگی ناشی از عدم گوش سپردن مسئولان به تأکیدات و نصایح مقام معظم رهبری و عمل به امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت‌الله حسینی اشکوری به هشدارهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت:‌ یازده سال پیش مقام معظم رهبری با تبیین و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مسئولان نظام،‌ همه را از یک جنگ بزرگ اقتصادی در آینده بیم داده بودند اما گوش کسی بدهکار این نصایح نشد.

وی هشدارهای مقام معظم رهبری را مصداق بارز عمل به امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود:‌ ایشان با اشرافی که به بسیاری از مسائل داخلی و خارجی داشته و دارند به مسئولان در دولت‌های مختلف هشدار داده‌ بودند اما کسی این صحبت‌ها را آویزه گوش خود نکرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر مسئولان به این رهنمودها توجه داشتند کشور به این گرفتاری‌ها دچار نمی‌شد ابراز داشت:‌ برای عبور از این مشکلاتی که گریبان آحاد ملت و نظام را گرفته باید ضمن حفظ هوشیاری در برابر دشمن،‌ گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری آبادانی،‌ آرامش،‌ رفاه و آسایش در جامعه را در گرو پیروی از ولایت فقیه دانست و بیان داشت:‌ در این وضعیت نابه‌هنجار اقتصادی که اکثریت مردم دچار مشکلات معیشتی هستند مسئولان دولتی باید برای حمایت از آنان راهکاری بیاندیشند.

آیت‌الله حسینی اشکوری از جنگ روانی غرب علیه ملت ایران جهت پیشبرد اهداف خود در جنگ اقتصادی سخن گفت و تصریح کرد:‌ از آحاد ملت شریف ایران اسلامی می‌خواهم به اخبار و توطئه‌های دشمن توجه نکنند تا در این برهه آبی به آسیاب دشمنان انقلاب و نظام ریخته نشود.

وی با اشاره به اینکه رحمت خداوند متعال به جهت بزرگی و عظمتش شامل حال همه موجودات عالم می‌شود عنوان کرد:‌ معجزه قرآن کریم به عنوان برنامه‌ای جامع و کامل برای هدایت بشریت در حقیقت یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند متعال برای انسان‌ها و نشانه‌ای از رحمانیت اوست.

عضو مجلس خبرگان رهبری استفاده درست انسان از نعمت بیان را تضمین‌کننده سعادت دنیوی و اخروی وی اعلام کرد و اظهار داشت:‌ اگر انسان در گفتار و زبان خود حد و حدود شرع را رعایت نکند بدون شک علاوه بر خود وی،‌ جامعه نیز به سمت فرومایگی و انحطاط کشیده می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ‌لزوم پاسخگو بودن انسان در برابر گفتار و کردارش را مورد تأکید قرار داد و افزود: از آن‌جا که تمامی گفتار و رفتار آدمی از مشتقات اعمال وی محسوب می‌شود بنابراین یقیناً برای آن نیز حساب و کتابی در نظر گرفته شده است.

آیت‌الله حسینی اشکوری توجه مسئولان نظام به گفتارها و رفتارهایشان را مورد توجه قرار داد و در باب اهمیت آن ابراز داشت:‌ اگر مسئولی به گفتار و قول خود عمل نکند این رفتار وی تبعات و عواقبی برای ملت و جامعه در برداشته و باید نسبت به آن در برابر خداوند پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه گاهی یک کلمه حرف نابه‌جا از طرف شخصی حیثیت و تمامیت وی را زیر سئوال می‌برد تصریح کرد:‌ گاهی به وسیله گفتار و آزار و اذیتی که به سبب آن از طرف شخصی بر شخص دیگر وارد می‌شود تمام اعمال خوب فرد از بین رفته و اثرات مثبت آن تباه می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از تکالیف مهم شرع برای صیانت جامعه از انحراف را مسئله امر به معروف و نهی از منکر خواند و بیان داشت:‌ در صورت عمل به این فریضه که یکی از فروعات شرع مقدس است جامعه از خطا و اشتباه مصون مانده  به سمت اضمحلال نمی‌رود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عمل به امر به معروف و نهی از منکر برای افرادی که قوه تشخیص آن را دارند لازم و ضروری دانست و افزود:‌ این وظیفه که یکی از خصوصیات بارز انبیاء الهی و ائمه اطهار(‌ع) است باید توسط پیشوایان نظام نیز مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی اشکوری با اشاره به اینکه هدف از قیام عاشورا سید‌الشهدا(ع)‌ جاری ساختن فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است اظهار داشت:‌ امام حسین ‌(ع) در پاره‌ای از سخنان مهم خود هدف از خروج بر یزید زمان را اصلاح امت جدش از انحطاط و فساد اعلام کردند.

وی ایجاد بسیاری از گرفتاری‌ها را ناشی از عمل نکردن به مسئله امر به معروف و نهی از منکر دانست و ابراز داشت:‌ اگر بانک‌ها خلاف می‌کنند و یا در حق کشاورز،‌ کارگر،‌ صنعتگر و امثالهم ظلمی می‌شود ناشی از عدم عمل به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه هرجا اگر خلافی رخ می‌دهد نتیجه ترک واجباتی نظیر امر به معروف و نهی از منکر است عنوان کرد:‌ اگر در جامعه‌ای جلوی این‌گونه رفتارها گرفته شود بی‌گمان نه‌تنها معضلی ایجاد نمی‌شود بلکه جامعه از بسیاری از خطرها مصون می‌ماند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه واردات بی‌رویه برنج کمر کشاورزان گیلانی را شکسته است بیان داشت:‌ واردات کالاهای غیرضروری،‌ پدیده شوم قاچاق،‌ ربا خواری بانک‌ها و هزاران مشکل و گرفتاری دیگر از عدم رعایت امر به معروف و نهی از منکر حکایت دارد.

آیت‌الله حسینی اشکوری به وظایف حساس مسئولان نظام در این برهه از زمان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ از مجموعه مسئولان انتظار داریم برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم چاره‌ای بیاندیشند و در این راه عمل به رهنمودها و نصایح مقام معظم رهبری را فراموش نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن دعوت کردن مردم به قناعت و پرهیز از اسراف خاطرنشان کرد:‌ این مسیر و گردنه بسیار دشوار تنها با درایت،‌ همبستگی و اتحاد آحاد مردم قابل گذر بوده و یقیناً خداوند متعال نیب در این راه خطیر و سرنوشت‌ساز ملت بزرگ ایران اسلامی را تنها نمی‌گذارد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه