انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه:

آقای ظریف! «برجام مالی» را به ملت تحمیل نکنید/ FATF فقط برای دشمنان شفافیت می‌آورد

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه در واکنش به اظهارات اخیر وزیرخارجه نوشت: ما هم معتقدیم که پیوستن به FATF شفافیت می‌آورد اما نه برای نهادهای داخلی کشور و مردم، بلکه برای سرویس‌های جاسوسی غرب و دشمنان خارجی.

آقای ظریف! «برجام مالی» را به ملت تحمیل نکنید/ FATF فقط برای دشمنان شفافیت می‌آورد

به گزارش ۸دی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی طی نامه ای در واکنش به اظهارات اخیر محمد جواد ظریف درباره FATF خطاب به وی نوشت: آقای ظریف آیا قرار است که بعد از FATF هم به بهانه کاهش بهانه جویی ها و شفافیت، در قبال مسائل موشکی و نفوذ منطقه ای و مسائل به اصطلاح حقوق بشری هم پای میز مذاکره با دشمنان قسم خورده مردم و نظام اسلامی بنشینید؟

متن این نامه به شرح زیر است:

« هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود. (بقره/۱۲۰)

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر ظریف

سلام علیکم

در پی اظهارات اخیر شما در مورد FATF لازم دیدیم که نکاتی را خدمت شما یادآوری کنیم. بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم و شروع مذاکرات هسته ای انتقادات زیادی به مذاکرات هسته ای از سوی جنبش دانشجویی و کارشناسان دلسوز مطرح شد اما مجموعه دولت و حامیانش با برچسب زنی به منتقدان و تخریب آنها، توجهی به اشکالات اساسی مطرح شده نکردند.

حال بعد از سال ها مذاکرات هسته ای که به جز تبدیل شدن به آیینه عبرت، دستاورد ملموسی دیگری برای کشور نداشته، امروز بار دیگر شاهدیم که همان تحلیل غلطی را که در مورد رابطه برجام و کاهش بهانه جویی ها بر علیه نظام اسلامی داشتید، بار دیگر در مورد FATF تکرار می کنید. اما اکنون شاهدیم که نه تنها از حجم اتهامات و دعاوی جدید علیه ایران از سوی کشورهای غربی کاسته نشده بلکه با وقاحت تمام مدعی هستند همانطور که درباره برنامه هسته‌ای کوتاه آمدید، باید درقبال برنامه موشکی، نفوذ منطقه‌ای و مسائل به اصطلاح حقوق بشری هم کوتاه بیایید.

آقای ظریف راه حل کاهش بهانه جویی های استکبار جهانی استفاده از ظرفیت های داخلی و تقویت توان کشور در تمامی زمینه هاست؛ نه پیوستن به معاهداتی همچون FATF که مسئولان آن در مقر فرماندهی جنگ اقتصادی علیه ایران در وزارت خزانه داری آمریکا مسئولیت دارند و برای مجاب کردن دولت ها به تحریم ایران به کشورهای مختلف سفر می کنند.

جناب آقای دکتر! این روزها شاهدیم که علی رغم هشدارهای صریح رهبر انقلاب در مورد ماهیت معاهدات بین المللی، شما و دیگر حامیان FATF بار دیگر سعی دارید که با مایه گذاشتن از ایشان عملا «برجام مالی» را به ملت ایران تحمیل کنید.

شما در قسمت دیگری از ادعاهای خود در مورد FATF مدعی شده اید که این معاهده به شفافیت کمک می کند. آری! ما هم معتقدیم که پیوستن به FATF شفافیت می آورد اما نه برای نهادهای داخلی کشور و مردم بلکه برای سرویس های جاسوسی غرب و دشمنان خارجی.

آقای ظریف آیا قرار است که بعد از FATF هم به بهانه کاهش بهانه جویی ها و شفافیت، در قبال مسائل موشکی و نفوذ منطقه ای و مسائل به اصطلاح حقوق بشری هم پای میز مذاکره با دشمنان قسم خورده مردم و نظام اسلامی بنشینید؟
جناب آقای دکتر! آزموده را آزمودن خطاست.»

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
اگر موفق شوندFATF را تصویب کنند سراغ تغییر سیاست ایران در منطقه خواهند رفت و برای راحت کردن خیال اسراییل و دشمنان قسم خورده انقلاب بحث موشک ها را مطرح خواهند کرد..آنانی که با بیان دروغ های گوناگون ذهن جامعه را برای تحمیل برجام هسته ای بر کشور آماده کردند امروز به دروغ مدعی اند اجرای فرامین استکبار در قالبFATF باعث شفافیت مالی و همکاری بانک های بزرگ دنیا با حمهوری اسلامی می شود. هر بار می گویند همه مشکلات با این حل نمی شود. سوال مهم: حد یقف انتظار دشمن کجاست؟چه وعده هایی داده اید؟!
ناشناس
اگر سخنرانی دکتر رائفی پور را از سایت مصاف یا آپارات مربوط به اولین شب محرم (مطالب بعد از دقیقه دهم) را گوش کنیم می بینیم FATF و تعهدات مهمتر از آن قبلا توسط دولت های ایران پذیرفته و در کشور تصویب شده است. دولت فعلی با وعده حل مشکلات بانکی و کاهش ریسک سرمایه گذاری بعد از برجام نافرجام در پی تصویب مواردی مانند پالرمو و FATF است.این آقایان تا سال2030برنامه های وسیعتری برای تقدیم موقعیت های کشور به نظام سلطه جهانی دارند که اگر مدافعان انقلاب اسلامی آگاه نشوند و مراقبت نکنند مدعیان اصلاح و اعتدال با وعده های رنگارنگ پیگیر اجرای آنها خواهند شد.
در حاشیه