مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

افراط و بدعت در فرهنگ عاشورایی وارد نشود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان افراط و بدعت در سوگواری ها و عزاداری های حسینی را جزو آسیب ها دانست و گفت: نباید در این آیین های دینی و فرهنگ عاشورایی غلو ، افراط و بدعت وارد کنیم.

افراط و بدعت در فرهنگ عاشورایی وارد نشود

حجت الاسلام جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان  با اشاره به اینکه قبل و بعد از انقلاب اسلامی، فرهنگ عاشورا مورد تهاجم دشمنان بوده، افزود: حرف های بی سند توسط برخی مداحان و مبلغان دینی، باعث دوری مردم از عاشورا می شود.

وی مطالعه و توجه به مسائل روز با توجه به قیام عاشورا را از ویژگی های یک مبلغ و مداح خواند و خاطرنشان کرد: مداحان و سخنرانان باید اهتمام داشته باشند تا در مراسم عزاداری و روضه خوانی ها، روایات و بحث هایی را مطرح کرده و به مردم بگویند که پشتوانه و سند قرآنی داشته و در مسیر ترویج و اعتقادات اسلامی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برخی رفتارهای خارج از عرف تصریح کرد: برخی رفتارهای خارج از عرف و تعالیم اسلامی در عزاداری ها مشاهده می شود که هیچ ریشه شرعی و دینی ندارند.

حجت الاسلام یاری اضافه کرد: انجام برخی اعمال ناپسند و استفاده از برخی اشعار و جملات موهن نیز موجب ضایع شدن پیام عاشورا و هتک حرمت عزاداری های سالار شهیدان می شود

ضمن اینکه بهانه ای به دشمنان برای تخریب ارزش های اسلامی می دهد که لازم است هوشیار باشیم.

امروز (پنجشنبه) مصادف با دهم محرم الحرام، عاشورای حسینی است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه