به منظور حمایت از تولید داخلی؛

تور گردشگری «واکاوی تاریخ چای» در گیلان برگزار می شود

تور گردشگری «واکاوی تاریخ چای» به منظور حمایت از تولید داخلی بعد از پایان برداشت پاییزه برگ سبز چای در گیلان برگزار می شود.

تور گردشگری «واکاوی تاریخ چای» در گیلان برگزار می شود
به گزارش هشت دی، مدیر اجرایی تور گردشگری با اشاره به اینکه به منظور حمایت از تولید داخلی به ویژه که محصول استراتژیک در استان گیلان محسوب می شود، اظهار کرد: تور گردشگری «واکاوی تاریخ چای» روز جمعه ششم مهر ماه سال جاری در گیلان برگزار می شود.

مهری شیرمحمدی با بیان اینکه این تور گردشگری همزمان با چین پاییزه برگ سبز چای در استان گیلان برگزار می شود، افزود: چای بعد از برنج مهمترین محصول کشاورزی گیلان است ولی متاسفانه در سال های اخیر ۳۲ هکتار از باغات چای در گیلان مورد بی مهری قرار گرفته و در اثر همین بی توجهی و کاهش درآمد کشاورزان، شاهد تغییرکاربری باغات چای و به تبع آن کاهش تولید برگ سبز چای،  تعطیلی و تخریب کارخانه های آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز سومین و بزرگترین کارخانه چای کشور که توسط یکی از بانفوذترین شخصیت های تاریخی در دوره قاجار و  پهلوی نخست وزیر بود در حال نابودی است، گفت: هدف از برگزاری این تور را توجه به حفظ باغات چای و احیای کارخانه های متروک چای است.

شیرمحمدی به برخی از برنامه های این تور نیز اشاره کرد و گفت: در این تور یک روزه حاضران از کارخانه قوام السلطنه، مرکز پژوهش چای کشور، که تنها موزه چای و مزار کاشف السلطنه است بازدید کرده و همزمان با برداشت دوم برگ های سبز چای با حضور در یکی از کارخانه های فعال چای خشک کنی، از نزدیک با فرآوری و تولید چای آشنا می شوند‌.

منبع: رشت تور

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه