مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس گیلان

بازخوانی عملیات ثامن الائمه در رزمایش «ستارگان درخشان ۴»/ در تاریخ معاصر ایران هیچ نقطه ای بلندتر از دفاع مقدس نیست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه در تاریخ معاصر ایران هیچ نقطه ای بلندتر از دفاع مقدس نیست، افزود: هشت سال دفاع مقدس یک سرفصل بسیار خوب برای حال و آینده ملت ایران است.

بازخوانی عملیات ثامن الائمه در رزمایش «ستارگان درخشان ۴»/ در تاریخ معاصر ایران هیچ نقطه ای بلندتر از دفاع مقدس نیست

به گزارش خبرنگار هشت دی، سرهنگ عباس بایرامی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه برای حفظ انقلاب باید به دستاورهای مان توجه بیشتری کنیم، اظهار کرد: هیچ فرهنگی بدون استمرار در جان جامعه نخواهد نشست.

وی در رابطه با موضوعات و برنامه های امسال هفته دفاع مقدس، بیان کرد: شعار محوری امسال «ما توانستیم» است زیرا ما در دفاع مقدس خواستیم و توانستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه در تاریخ معاصر ایران هیچ نقطه ای بلندتر از دفاع مقدس نیست، افزود: هشت سال دفاع مقدس یک سرفصل بسیار خوب برای حال و آینده ملت ایران است.

بایرامی با بیان اینکه دفاع مقدس مقارن با ایام شهادت امام حسین (ع) و در چهلمین سال انقلاب نشانه ای برای همه ما می باشد، گفت: هیچ روزی و هیچ لحظه ای از رزمندگان دفاع مقدس، بدون یاد سالار شهیدان نگذشته است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان عرصه جبهه جنگ را آمیخته با امام حسین(ع) خواند و گفت: ما معتقد به نگاه فرهنگی در حوزه دفاع هستیم.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس با عنوان فرهنگ و معارف همراه است، تصریح کرد: امام (ره) به دلیل دفاع مظلومانه رزمندگان، جنگ تحمیلی را دفاع مقدس نام نهاد زیرا در جنگ ما نه مهاجم بلکه در نقش مدافع حضور داشتیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان اعتماد به رهبر انقلاب اسلامی را برای آینده جمهوری اسلامی بسیار مهم دانست و بیان کرد: موضوع اصناف، اقشار و اقوام نیز بسیار ضروری است زیرا دفاع مقدس انسجام دهنده همه اقوام و اصناف است و ما از همه قشر ها و قومیت ها، جانباز و آزاده داریم.

 

** بازخوانی عملیات ثامن الائمه در رزمایش «ستارگان درخشان ۴»

وی از بازخوانی عملیات مهم ثامن الائمه با کمک سپاه پاسداران خبر داد و افزود: این بازخوانی در یک رزمایش با عنوان رزمایش «ستارگان درخشان ۴» انجام می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در رابطه با روز پایانی دفاع مقدس، تصریح کرد: یک روز پس از هفته دفاع مقدس که جزئی از هفته دفاع و مصادف با ۷ مهر ماه است مختص به گرامیداشت فرماندهان و امیران شهید دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه همه ۱۰۲ دستگاه استان درگیر برنامه های دفاع مقدس هستند، گفت: رژه نیروهای مسلح که نشان دهنده اقتدار و اتحاد نیروهای دفاع مقدس می باشد ۳۱شهریور در خیابان شهید انصاری ساعت ۸ صبح با محوریت نیروی دریایی انجام می شود.

** اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس

بایرامی با اشاره به اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس، گفت: همایش مداحان و شعرای آئینی، همایش مبلغین، تجمع بزرگ روحانیت، رونمایی از کتاب های زندگینامه شهدا و نمایشگاه های متعدد عکس نیز جزئی دیگر از مجموعه برنامه های مختص به هفته دفاع مقدس است.

وی از وجود ۷۲ هزار رزمنده در گیلان خبر داد و اذعان کرد: گیلان دارای ۲۴هزار جانباز، ۲هزار و ۶۴۰ آزاده، ۸هزار شهید، ۲۳ شهید مدافع حرم، ۱۲۷ شهید گمنام و ۱۵۴ شهید روحانی نیز هست.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب و گرامیداشت ۳۷ سالگی هفته دفاع مقدس هستیم، افزود: این گرامیداشت به معنای پاسداشت یک عزت، توانمندی، ایثار و اقتدار کشور ما است.

سرهنگ بایرامی رمز پیروزی انقلاب را اعتماد به ولی فقیه دانست و افزود: ولی فقیه از تمام زندگی خود برای این انقلاب گذاشت.

وی با بیان اینکه در حوزه داخلی به اعتماد به نفس و خودباوری رسیده ایم، تصریح کرد: مردم ایران در اعصار گذشته ریشه دینی و مذهبی داشتند اما دفاع مقدس توانست این باورهای دینی را قوی تر کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به فرهنگ ساده زیستی و پرهیز از زندگی اشرافی و اسراف گری در کنار دفاع مقدس، اذعان کرد: رزمندگان دفاع مقدس با حقوق های اندک زندگی چندین خانواده را مدیریت می کردند.

 بایرامی با بیان اینکه اکنون ایران به قدرتی عظیم دست یافته است، گفت: با محوریت خدای متعال به بزرگترین دستاوردها رسیده ایم.

وی استقرار ادبیات و تاریخ دفاع مقدس را یکی از کارهای مهم مجموعه حفظ آثار معرفی کرد و افزود: برپایی یادمان ها و گفتمان شهدای دفاع مقدس، ساماندهی پیشکسوتان و اردوی راهیان نور جزئی دیگر از برنامه است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه امروز هرکسی که وارد استان شد باید نماد های مقاومت را ببیند، اذعان کرد: در استان های دیگر این موضوع در موزه دفاع مقدس وجود دارد که در استان ما در مرحله تحقیقات است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه