تعطیلات زمستانی مدارس امسال اجرایی نمی‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعطیلات زمستانی مدارس به مصوبه مجلس نیاز دارد، گفت: اگر دولت قانونمند باشد طبیعتا امسال بدون تصویب مجلس نباید آن را اجرایی کند.

تعطیلات زمستانی مدارس امسال اجرایی نمی‌شود

به گزارش ۸دی، محمدمهدی زاهدی درخصوص تعطیلات زمستانی مدارس، گفت: تعطیلات زمستانی مدارس به مصوبه مجلس نیاز دارد؛ قانون مصوب مجلس تقویم آموزشی کشور یعنی شروع و پایان سال تحصیلی را مشخص کرده بنابراین هرگونه تغییر در تقویم آموزشی مدارس باید در مجلس مصوب شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوالکه با توجه به اینکه دولت تاکنون لایحه‌ای برای تعطیلی مدارس به مجلس ارائه نداده آیا تعطیلی زمستانی امسال اجرایی می‌شود، بیان کرد: اگر دولت قانونمند باشد طبیعتا نباید امسال آن را اجرایی کند بلکه پس از ارائه لایحه و موافقت مجلس آن را اجرایی نماید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لایحه تعطیلی مدارس باید پس از کارشناسی جامع به مجلس ارائه شود در این لایحه باید شرایط مناطق گرمسیر و سردسیر نیز در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، براساس صحبت‌های اخیر بطحایی وزیر آموزش و پرورش اگر موضوع تعطیلات زمستانی ظرف یک ماه آینده به یک نتیجه مشخص برسد امسال اجرا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گوی اخیر خود با خانه ملت درباره نهاد تصمیم‌گیرنده برای اجرای تعطیلات زمستانی، توضیح داد: براساس برخی اسناد حقوقی و مصوباتی که پیش از این مجلس داشته این اختیار را به شورای عالی آموزش و پرورش داده است اما برخی بررسی‌های دیگر نشان می‌دهد تعطیلی زمستانی کماکان باید به تصویب مجلس برسد؛ ما مکاتبه‌ای با معاونت حقوقی رئیس جمهور کردیم احتمالا باید از مجلس نیز استعلامی در این خصوص گرفته شود که براساس آن تصمیمگیری صورت گیرد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه