رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

اعطای ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان گیلانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در اجرای طرح مکانیزاسیون ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است.

اعطای ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان گیلانی

به گزارش ۸دی علیرضا شعبان نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در اجرای طرح مکانیزاسیون ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در ۵ سال گذشته به کشاورزان گیلانی پرداخت شده است تا کشاورزان بتوانند به تجهیزات مکانیزاسیون مجهز شوند.

وی با بیان اینکه برای حمایت هرچه بیشتر از کشاورزان و رونق تولید و پرورش محصولات کشاورزی این میزان تسهیلات به کشاورزان فعال پرداخت شده است افزود: با توجه به عدم توان مالی کشاورزان برای پرداخت سود‌های تسهیلات، در تلاشیم تا با همکاری مسئولان امر، سود ناشی از تسهیلات و یا نحوه باز پرداخت بازبینی و تغییر یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه مکانیزه کردن کشاورزی به ماندگاری این حرفه و تولید بیش از پیش محصولات کشاورزی کمک می‌کند افزود: در حال حاضر در استان گیلان با مشکل نیروی فعال حوزه کشاورزی با مشکل میانگین سنی بالا مواجه هستیم.

علیرضا شعبان نژاد با اشاره به اینکه برای دلگرم کردن جوانان برای ورود به صنعت کشاورزی علاوه بر پرداخت تسهیلات همچنین سعی داریم تا با تأمین به موقع نهاده، خرید توافقی محصولات کشاورزی و تامین انواع کود و سموم به توسعه صنعت کشاورزی بیش از پیش کمک کنیم تصریح کرد: ۱۵۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان امسال با کمباین ۴۰ هزار هکتار با دروگر و ۴۸ هزار هکتار بقیه دستی برداشت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه