«شیر و خورشید» برای شما؛ «الله» برای ما

تسلسل اظهارات صهیونیست پسندانه اعتدالیون و هواخواهانشان در تأیید رژیم سراپا نجاست صهیونیستی را می توان در حکم کلید یکی دیگر از قفل‌های هیکل سلیمان دانست که به وسیله کلیدداران تدبیر و امید در حال گشوده شدن است.

«شیر و خورشید» برای شما؛ «الله» برای ما

به گزارش ۸دی نیوز، علی یونسی، دستیار ویژه حسن روحانی در امور اقلیت ها، اوایل هفته جاری، اظهاراتی بسیار شگفت انگیز و شاذ را بر زبان آورد که اگر شنونده آن نمی دانست که سخنان نامبرده در جمع یهودیان شیراز ایراد شده، تصور می نمود که به نطق یک صهیونیست در اجلاس «آیپاک» گوش فرا می دهد!

635032709446749485

لطفا به عبارات ذیل توجه فرمائید:

*«پرچم سه‌رنگ ایران سابقه بسیار قدیمی دارد. این یک نماد ملی است. عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.»!؟

*«امروز حکومت بنی‌اسرائیل هم در نسل جدید به آنچه نسل جوان ایران درخصوص همزیستی و اصلاح‌طلبی می‌گوید نزدیک شده است.»!؟

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی “خیبرآنلاین”، تألم از شنیدن سخنان مذکور زمانی مضاعف می گردد که بدانیم این اظهارات از دهان فردی بیرون آمده که در دوران اصلاحات عهده دار مسئولیت مهم و امنیت‌ساز «وزارت اطلاعات» بوده است.

4150_445

و اما درباره نقد ادعاهای دستیار کلیددارن گفتنی هایی است که توجه مخاطبان را بدان جلب می کنیم.

اولاً؛ چند ماه پیش و در اوایل روی کار آمدن اعتدالیون بود که “خیبرآنلاین” طی خبری تحت عنوان “ایراد بنی‌اسرائیلی به آرم پرچم جمهوری‌اسلامی!” نوشت: «”آرم جمهوری اسلامی و هویت ملی ما” تیتر فکاهی‌نامه ای است که در رادیو زمانه، از رسانه های متصل به آبشخور پارلمان هلند، منتشر شده است. این گزارش با نگرشی خصمانه و رویکردی ملی گرایانه، از موضع ناسیونالیستی افراطی به نقش متبرک پرچم جمهوری اسلامی نگریسته و آن را مورد نقد غیرمنصفانه قرار می دهد! در بخشی از این نوشتار آکنده از حقد و حسد چنین می خوانیم: “با یک نگاه گذرا می‌توان گفت که آرم جمهوری اسلامی در مجموع در هیچ‌کدام از مقولات جای نمی‌گیرد. در این آرم سعی شده یک نشانه نمادین از نوع نوشتاری (کلمه الله) به صورت نشانه‌ای نموداری (مجموعه‌ای از نقش دو هلال و یک عمود در وسط) درآید که ما نمی‌توانیم به آسانی مدلی روشن برای آن پیدا کنیم. این ویژگی ما را به یاد ماهیت تعریف ناپذیر و ناهمگون خود جمهوری اسلامی می‌اندازد. مقایسه این آرم با نشان شیر و خورشید ما را بیشتر به یافتن پاسخی برای پرسش اصلی نزدیک می‌کند. چنانکه می‌دانیم شیر و خورشید بنیاد تاریخی کهن و محکمی داشت. در مقایسه با آرم جمهوری اسلامی از اتفاق بیشتر هویت ملی/شیعی ایرانی را تعریف می‌کرد اگر بیادآوریم که این نشان را نخستین بار صفویان همچون نشان رسمی کشور ایران به کاربردند. همان سلسله‌ای که موجودیت ایران را به عنوان کشوری با مذهب شیعه در برابر امپراطوری سنی مذهب عثمانی به ثبت رساند و در واقع “بیرق” اسلام شیعی را با همین نشان شیرو خورشید در منطقه برافراشت.”»!

4148_487

حال با این پیش زمینه کافی است تا نگاهی مجدد به اظهارات علی یونسی که گفته است: «…عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست…» بیندازیم تا به کپی برابر اصل “یادداشت تحلیل گر رادیو زمانه” با “سخنان دستیار حسن روحانی” پی برده و براحتی دریابیم که چنین تفکراتی از کدام آبشخور ارتزاق می کنند.

این درحالی است که امام راحل عظیم الشأن نیز در نقد و صدالبته نفی چنین نمادهایی منحوسی می فرمایند: «بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد، آرم‌های ایران نباید آرم‌های شاهنشاهی باشد؛ باید آرم‌های اسلامی باشد. از همۀ وزارتخانه‌‏ها، از همۀ ادارات، باید این “شیر و خورشید” منحوس قطع بشود؛ عَلَم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. اینها آثار طاغوت است؛ این تاج آثار طاغوت است؛ آثار اسلام باید باشد.» (اینجا)

ثانیاً؛ برخلاف دولت محمود احمدی نژاد که در آن «اسفندیار رحیم مشایی» به عنوان تنها پرچمدار دوستی با رژیم حرامزاده صهیونیستی شناخته می شد، اما گویا دولتمردان یازدهم و مضافاً پدر معنویشان “حاج آقا خاطره” از همان بدو ورود و به شکلی دسته جمعی، کمر همت به عادی انگاری مناقشه فلسطینیان و صهیونیست ها و ایضاً تبدیل سیاست تقابلی جمهوری اسلامی به تعامل با کودک کشان اسرائیلی، بسته اند.

در همین رابطه، دقت بر نقل قول های زیر بسیار روشنگر خواهد بود:

*هاشمی رفسنجانی [رئیس تشخیص مصلحت]: «ما با اسرائیل سر جنگ نداریم.» (اینجا)

*محمدجواد ظریف [وزیر خارجه دولت یازدهم]: «هولوکاست را نمی توان انکار کرد. کشتار جمعی یهودیان را نمی‌توان نادیده گرفت و باید از تکرار چنین جنایتی جلوگیری کرد.» (اینجا)

*صادق زیباکلام [تئوریسین حامی اعتدالیون]: «اسرائیل را به رسمیت می شناسم.» (اینجا)

تسلسل اظهارات صهیونیست پسندانه اعتدالیون و هواخواهانشان در تأیید رژیم سراپا نجاست صهیونیستی را نیز می توان در حکم کلید یکی دیگر از قفل‌های هیکل سلیمان دانست که به وسیله کلیدداران تدبیر و امید در حال گشوده شدن است.

4147_401

با این حال شایسته است تا به دستیار ویژه شیخ حسن روحانی نصیحت کرد که بیش از این با اظهارفضل های خویش، آب در آسیاب سلطنت طلبان فراری و صهیونیست های اشغالگر نریخته و کاسه صبر امت انقلابی حزب الله را لبریز ننماید.

همچنین از نمایندگان مجلس انتظار می رود در برابر اقدامات هنجارشکن اینچنینی که از یک مسئول دولتی سر باز می زند، ساکت نمانده و اسیر جوسازی افراطیون جهت خط کشی میان نمایندگان انقلابی نشوند. بعد از ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با ریخته شدن خون ها صدهاهزار شهید و ایثارگری صدهاهزار جانباز و ایثارگر و خانواده های آنان، آیا کسی نباید فردی مانند علی یونسی را که خواستار بازگرداندن نماد شیر و خورشید شده، مورد بازخواست جدی قرار دهد؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه