امام جمعه اهل تسنن تالش در گفتگو با 8دی:

امام حسین قهرمان میدان عدالت است/ قیام عاشورا درس آزادگی و زیر بار ظلم نرفتن را به جهان بشریت داد

امام جمعه اهل تسنن تالش با بیان اینکه امام حسین(ع) قهرمان میدان عدالت است، گفت: قیام عاشورا درس آزادگی و زیر بار ظلم نرفتن را به جهان بشریت داد.

امام حسین قهرمان میدان عدالت است/ قیام عاشورا درس آزادگی و زیر بار ظلم نرفتن را به جهان بشریت داد

حجت الاسلام حسین خانی پور در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در رابطه با قیام عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: این جریان تاریخی بیش از آنکه فکر کنیم در زندگی همه ما تأثیر گذاشته است و اثر حرکات استکبار ستیزی در جهان اسلام تحت تأثیر این حرکت بزرگ امام حسین(ع)بوده است.

 

وی با بیان اینکه عدم بیعت اجباری با یزید به شهادت امام حسین(ع)ختم شد، افزود: قیام عاشورا را برخی ها برای اصلاحات اجتماعی می دانند و طاها حسین مصری چنین نظری داشته است.

 

امام جمعه اهل تسنن تالش با تأکید بر اینکه  امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مهمترین ابعاد قیام امام حسین(ع) است، اضافه کرد: علما و نظرات بزرگان در تاریخ در این راستا است و صفحات تاریخ شاهدی بر این گفته است.

 

خانی پور با اشاره به اینکه امام حسین (ع) به برادرش محمد حنفیه فرمودند که من سیره و روش جدم رسول الله را دنبال می کنم، تصریح کرد: یک سؤال مطرح می شود آیا امر به معروف و نهی از منکری که منجر به شهادت شود بالاتر از جهاد می شود.

 

امام جمعه اهل تسنن تالش با بیان اینکه برخی نظرات هم وجود دارد که هدف امام حسین(ع) ادامه خط هابیل تا قیامت بوده است که دیدگاه آرمانی است، تصریح کرد: چیزی که بین علما زیاد مطرح می شود این است که قیام عاشورا جهت تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای دستورات پیامبر اسلام(ص) است.

 

خانی پور با اشاره به اینکه امام حسین(ع) قهرمان میدان عدالت است، افزود: ایشان وقتی دیدند که حکومت حاکم بر امت اسلام راه کج می رود امام حسین(ع) در این راستا یک حرکت اسلامی را در جهت ماندگاری دین جدش رسول الله (ص) دنبال کردند.

 

امام جمعه اهل تسنن تالش با بیان اینکه لعنت خدا و رسول الله(ص) و اصحاب پیامبر اسلام(ص) و همه بزرگان و اولیاءالله بر یزید و اصحاب او باد، تصریح کرد: قیام عاشورا در این راستا جهت مقابله با ظلم و حکومت ظالم شکل گرفت و با اینکه اندک یارانی همراهشان بودند حاضر به بیعت نشد.

ِ

خانی پور با اشاره به اینکه جهان بشریت با این درس قیام عاشورا مواجه شده است، اظهار کرد: حتی اگر انسان جانش را در راه مبارزه با استکبار عالم جهت آزادی و زیر بار زور نرفتن از دست بدهد کار بزرگی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه