رضا یزدانی طلایی شد- پایان کار ایران در روز اول با ۲ مدال طلا

«رضا یزدانی» ملی پوش وزن ۹۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران با برتری مقابل «ختاگ گاژیموف» کشتی گیر روسی الاصل تیم جمهوری آذربایجان و قهرمان جهان و بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن به مقام قهرمانی مسابقه های کشتی آزاد سال ۲۰۱۳ بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان دست یافت.

رضا یزدانی طلایی شد- پایان کار ایران در روز اول با ۲ مدال طلا

به گزارش ۸دی نیوز، «رضا یزدانی» ملی پوش وزن ۹۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران با برتری مقابل «ختاگ گاژیموف» کشتی گیر روسی الاصل تیم جمهوری آذربایجان و قهرمان جهان و بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن به مقام قهرمانی مسابقه های کشتی آزاد سال ۲۰۱۳ بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان دست یافت. مسابقه های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان، بعدازظهر (دوشنبه) در شهر بوداپست پایتخت مجارستان آغاز شد و «رضا یزدانی» امشب و لحظاتی پیش در دیدار نهایی وزن ۹۶ کیلوگرم، «ختاگ گاژیموف» کشتی گیر روسی الاصل تیم جمهوری آذربایجان که در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز به مدال برنز رسیده بود را در مصافی دیدنی و تماشایی با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد و دومین مدال طلای کاروان کشتی ایران در این مسابقه ها را به ارمغان آورد.
در وقت نخست این کشتی، در حالیکه گاژیموف با زیرگیری و رفتن به پشت یزدانی صاحب دو امتیاز شده بود، یزدانی نیز با زیرگیری و کنده کشی موفق شد گاژیموف را در خاک قرار دهد و با گرفتن دو امتیاز، این وقت را با نتیجه ۲ بر ۲ به سود خود خاتمه دهد.
در وقت دوم نیز رضا یزدانی با سر زیر بغل به پشت ختاگ گاژیموف رفت و او را در خاک قرار داد و موفق شد این کشتی بسیار سنگین و نفس گیر را با حساب ۴ بر ۲ بسود خود به پایان برساند.
ملی پوش وزن ۹۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران که در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن با مصدومیت مواجه شده و از دستیابی به مدال بازمانده بود، با قهرمانی در چهل و چهارمین دوره مسابقه های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان در مجارستان، به بدبیاری خود در بازی های المپیک خط قرمز کشید.
یزدانی در این مسابقه ها، پس از استراحت در دور نخست و پیروزی در دور دوم مقابل «ایوان یانکوفسکی» از بلاروس، در دور سوم، «مانجوت ساندو» از کانادا را در همان وقت نخست با اقتدار کامل شکست داد و پس از آن با برتری مقابل «داتو کراشویلی» از گرجستان راهی مرحله نیمه نهایی شد.
ملی پوش وزن ۹۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در مرحله نیمه نهایی نیز با اقتدار مقابل «پاولو اولینیک» از اوکراین پیروز شده و به دیدار نهایی راه یافت.
در این وزن که ۳۳ کشتی گیر حضور داشتند، «آنزور بولتوکایف» از روسیه و «پاولو اولینیک» از اوکراین به مدال های برنز مشترک دست یافتند.
امشب (دوشنبه) «حسن رحیمی» ملی پوش وزن ۵۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز «آمیت کومار» از هندوستان را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و ضمن گرفتن انتقام شکست مقابل این کشتی گیر در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن، نخستین مدال طلای ایران در مسابقه های قهرمانی سال ۲۰۱۳ جهان را برای کشورمان به ارمغان آورد.
رقابت های وزن های ۶۰، ۸۴ و ۱۲۰ کیلوگرم نیز فردا (سه شنبه) و رقابت های وزن ۷۴ کیلوگرم این مسابقه ها روز چهارشنبه (پس فردا) برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه