بازگشت ۸۱۵۰۰ زائر خانه خدا به کشور/ فردا پایان عملیات انتقال حجاج

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این که فردا عملیات بازگشت حجاج به پایان می‌رسد، گفت: تا پایان روز ۲۳ شهریور ۸۱ هزار و ۵۰۰ زائر خانه خدا به کشور بازگشتند.

بازگشت ۸۱۵۰۰ زائر خانه خدا به کشور/ فردا پایان عملیات انتقال حجاج

به گزارش ۸دی، رضا جعفرزاده اظهار کرد: تا روز ۲۳ شهریورماه، از مجموع ۳۰۱ پرواز انجام شده ۱۷۷ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۱۲۴ پرواز دیگر را شرکت هواپیمایی سعودی بعهده داشتند.

وی با بیان اینکه عملیات بازگشت فردا ۲۵ شهریور پایان می یابد، گفت: میانگین تاخیرات پروازهای دو شرکت مذکور کمتر از یکساعت بوده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه دغدغه محوری سازمان ایمنی و بی خطری پروازهاست، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری در جریان عملیات حج تمتع امسال، گزارشی مبنی بر کوتاهی، تعلل و یا سهل انگاری در انجام وظایف و سرویس دهی بخش های مختلف، دریافت نکرده است.

وی با موفق ارزیابی کردن عملیات حج تمتع ۹۷، افزود: انسجام و هماهنگی تمامی مجموعه های دخیل در امور حج تمتع، اعم از رئیس و مسئولان حج و زیارت، تلاش های سرپرست حجاج ایرانی، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی جهت آماده سازی و سرویس دهی ۱۹ فرودگاه کشور، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، همکاری نزدیک شرکت قشم ایر با این شرکت، گمرک، نیروهای امنیتی، انتظامی و حراست مستقر در فرودگاهها از مجموعه عوامل دخیل در این دست آورد معنوی بوده اند.

فرودگاه امام خمینی (ره) با پذیرش تعداد ۲۱۳۷۵ نفر حاجی و انجام ۸۱ سورتی پرواز و پس از آن فرودگاه هاشمی نژاد مشهد مقدس نیز به ترتیب پرترافیک ترین فرودگاه ها در عملیات حج تمتع ۱۳۹۷ به شمار می روند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه