امام جمعه رشت:

کمک خیران در ساخت مسکن و مدرسه برای محرومان اقدامی ارزشمند است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: کمک خیران در احداث مدرسه، مسکن و بازسازی عتبات عالیات اقدامی مبارک و ارزشمند است.

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رسول فلاحتی شامگاه پنجشنبه در همایش ستاد بازسازی عتبات عالیات در منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: از دیدگاه منطق و شرع پاسبانی و نگهداری از شخصیت‌هایی که خود را برای سعادت انسان فدا کردند بر آدمی لازم و واجب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه اولیای خدا، پیامبران الهی، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و امام حسین(ع) خود و خانواده خود را در راه دین خدا فدا کردند افزود: این فداکاری‌ها به‌دلیل باقی ماندن و زنده نگه‌داشتن دین خدا انجام شده است.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه از لحاظ عقلی، شرعی و عرفی بر تمامی انسان‌ها واجب است تا  مسیر تداوم دین خدا را نگهبانی و پاسبانی کنند تصریح کرد: تلاش برای ماندگاری دین خدا تلاش در راستای ماندگاری ارزش‌های الهی است.

 فلاحتی با اشاره اینکه کمک خیران در احداث مدرسه، مسکن و ساخت عتبات عالیات اقدامی مبارک و ارزشمند است خاطرنشان کرد: امروز اقشار مختلف جامعه با  کمک‌های مطلوب در راستای اقدامات خیرخواهانه درصدد حرکت در مسیر الهی هستند.

وی با بیان اینکه برخی  افراد درصدد ایجاد اشکال و شبهه در این اقدامات خداپسندانه هستند و با پرسش‌های نابه‌جا در مورد اینکه مبالغ این کمک‌ها از کجا آمده است قصد زیر سوال بردن این اقدامات خیرخواهانه را دارند گفت: ایجاد اشکال و شبهه نسبت به کمک خیران به‌جا نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه ساخت اماکن مقدس و مذهبی با کمک خالصانه مردم انجام می‌شود افزود: مسجد اعظم قم توسط آیت‌الله بروجردی ساخته شد که او در راستای ساخت این مسجد کمک رژیم طاغوت را نپذیرفت و با کمک‌های مردمی آن را به اتمام رساند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه مراحل ساخت مصلی رشت توسط آیت‌الله احسان‌بخش پیگیری و انجام شد بیان کرد: امروز مردم شهر رشت اجتماعات خوب، اثرگذار و مذهبی خود را در مصلی امام خمینی(ره) شهر رشت برگزار می‌کنند.

فلاحتی با اشاره به اینکه نکوداشت انسان‌های الهی و ربانی که خود را فدای ملت‌ها کردند دارای منطق انسانی است تصریح کرد: حتی اگر گنبد آرامگاه انسان‌های الهی و ربانی را طلاکاری کنند باز هم  نمی‌توان ذره‌ای از تلاش آنها را جبران کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم گیلان در خدمت‌رسانی به عتبات عالیات همواره در طول تاریخ پیشتاز بودند گفت: توجه و اقبال مردم گیلان به خدمات‌رسانی و کمک به عتبات عالیات بیانگر ارادت و علاقه گیل‌زنان و گیل‌مردان این سرزمین به اهل‌بیت(ع) است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه