حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت

وزیر راه و شهرسازی سندآمایش مراکز لجستیک کشور را ابلاغ کرد/ اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال به منظور تکمیل آزادراه قزوین- رشت

گزارش آخر هفته کاهش ترافیک ورودی به مشهد با بهره‌برداری از آزادراه حرم تا حرم، تلاش مضاعف در جهت ارتقاء ایمنی جاده‌های مازندران، طرح سامان‌دهی پایانه مرزی سرخس به تصویب رسید و امکان رهگیری لحظه‌ای مکاتبات اداری ارباب‌رجوع فراهم شد سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی سندآمایش مراکز لجستیک کشور را ابلاغ کرد/ اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال به منظور تکمیل آزادراه قزوین- رشت

به گزارش ۸دی مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

وزیر راه و شهرسازی سند آمایش مراکز لجستیک کشور را ابلاغ کرد

وزیر راه و شهرسازی سند آمایش مراکز لجستیک کشور و تمامی اطلاعات لازم جهت ایجاد انواع مراکز لجستیک را به ۲ سازمان بنادر و راهداری و همچنین شرکت‌های راه‌آهن و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ابلاغ کرد.

با توجه به اهمیت توسعه یکپارچه و هماهنگ مراکز لجستیک در کشور و پیرو مصوبه دومین نشست ستاد مراکز لجستیک، به پیوست “سند آمایش مراکز لجستیک کشور” حاوی مشخصات، سطح‌بندی، تعاریف و پهنه‌های تعیین‌شده برای ایجاد هریک از انواع مراکز لجستیک ابلاغ می‌گردد.

واگذاری مسئولیت دبیری کمیسیون‌های ایمنی راه‌های استان‌ها به مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واگذاری مسئولیت مدیریت کمیسیون ایمنی راه‌ها در استان‌ها به مدیران ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تاکید کرد: باید با جدیت و پیگیری در برگزاری جلسات، عملکرد موفق و مثبتی در کارنامه فعالیتی مدیران مجموعه به ثبت برسد.

حسن نیا اهمیت مسئولیت مدیران استانی در کاهش میزان تصادفات جاده‌ای را یادآور شد و تصریح کرد: با بهره‌گیری از سامانه‌های نظارت و کنترل تردد خودروها و پیگیری هرچه سریع‌تر در نصب و راه‌اندازی دوربین‌های نظارت تصویری و سایر اقدامات در ایمن‌سازی و رفع نقاط و تقاطع پرحادثه امید می‌رود تعداد تصادفات و کشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای کاهش پیدا کند.

کاهش ترافیک ورودی به مشهد با بهره‌برداری از آزادراه حرم تا حرم

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه حرم تا حرم گفت: ‌با بهره‌برداری از سه راهی تربت‌حیدریه- مشهد و اتصال آنتنی مسیر تربت حیدریه به این آزادراه، با توجه به کوتاه شدن ۲۰ کیلومتری مسیر از سه‌راهی تربت حیدریه تا مشهد مقدس، حجم قابل توجهی از ترافیک ورودی به شهر مشهد از طریق این مسیر جابجا شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در توضیح عملیات اجرایی قطعه اول این آزادراه حدفاصل مشهد تا چناران اظهار داشت: این قطعه به طول ۵۰ کیلومتر در منطقه‌ای با کاربری‌های فراوان صنعتی و دسترسی‌های متعدد روستایی قرار گرفته است که احداث این آزادراه کمک شایانی در روان‌سازی و کاهش ترافیک در این محدوده دارد.

تلاش مضاعف در جهت ارتقاء ایمنی جاده‌های مازندران

معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در نشست شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران بر تلاش مضاعف در جهت ارتقاء ایمنی جاده های این استان تأکید کرد .

حسن نیا اظهار داشت: مجموعه عوامل راهداری باید با تعامل و در سایه همفکری و همدلی با بسیج نیروها و بکارگیری درست از تجهیزات و ماشین آلات و با برنامه ریزی منظم و مدون برای انجام عملیات راهداری و نگهداری از این سرمایه ملی آمادگی کامل داشته باشند. حسن نیا برتعامل میان کارکنان و مدیران  تاکید و اظهار داشت : همدلی و هماهنگی و احترام متقابل از جمله فاکتورهای مهم در ارائه یک کار موفق در یک مجموعه بوده ، لذا از همه عزیزان تلاشگر در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران انتظار ایجاد چنین فضایی را داشته و داریم.

اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال به منظور تکمیل آزادراه قزوین- رشت

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل ۸.۵ کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین- رشت موافقت کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با تاکید بر صعوبت اجرای عملیات در محدوده شهرهای رودبار و منجیل ادامه داد: این پروژه در سه فاز اجرایی شده است که فاز اول به طول ۱۲۷ کیلومتر هم‌اکنون زیرعبور ترافیک قرار دارد، فاز دوم نیز به طول ۳.۲ کیلومتر به عنوان کنارگذر شهر منجیل  برای رفع مشکل گلوگاهی تونل‌های قدیم منجیل با چهارخطه شدن محور موجود زیر عبور قرار دارد.

طرح سامان‌دهی پایانه مرزی سرخس به تصویب رسید

علاوه بر تصویب طرح سامان‌دهی پایانه مرزی سرخس در بیست و چهارمین نشست شورای‌ مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور گزارش برنامه عملیاتی بهبود عملکرد ریلی مرز اینچه‌برون و طرح جامع پایانه مرزی شمتیغ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اینکه رعایت استاندارد‌های ساخت طرح‌های زیربنایی نباید فدای وعده‌های افتتاح پروژه شود، تأکید شد.

امکان رهگیری لحظه‌ای مکاتبات اداری ارباب‌رجوع فراهم شد

امکان رهگیری لحظه‌ای مکاتبات اداری از طریق درگاه (پورتال) سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای کاهش مراجعات ارباب‌رجوع و تسهیل فرایندهای مکاتبات مراجعه‌کنندگان به سازمان فراهم شد

به این ترتیب ارباب‌رجوع می‌تواند با استفاده از سرویس وب (web) و مراجعه به آدرس سایت ارایه شده،به نشانی  letter.rmto.ir​  عملیات پیگیری نامه را انجام دهد.

منبع: وزارت رته و شهرسازی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه