۳۰ میلیارد ریال به طرح‌های هادی لاهیجان و سیاهکل اختصاص یافت

از سوی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل قیر رایگان به طرح های هادی شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اختصاص یافت.

۳۰ میلیارد ریال به طرح‌های هادی لاهیجان و سیاهکل اختصاص یافت

به گزارشهشت دی،  محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن روز پنجشنبه در جلسه ای در فرمانداری لاهیجان اظهار داشت: برای جبران عقب ماندگی شاخص های بخش آسفالت و راه های روستایی در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل، ۱۵ میلیارد ریال از محل قیر رایگان به لاهیجان و ۱۰ میلیارد ریال به سیاهکل اختصاص می یابد.
وی همچنین در این جلسه قول پرداخت پنج میلیارد ریال علاوه بر این مبلغ برای اجرای طرح های هادی به شهرستان لاهیجان را داد و افزود: این مبالغ از اعتبارات کشور به این دو شهرستان پرداخت تا در زمینه زیرساخت راه و آسفالت روستایی هزینه شود .
شامل ادامه داد: طی تفاهمنامه‌ای بین استانداری گیلان، بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک قرار بر این شد که صدور سند روستایی در گیلان سرعت بیشتری یابد.
سرپرست فرمانداری لاهیجان نیز در این جلسه گفت: سه روستا شهرستان لاهیجان که طرح هادی در آنها به خوبی اجرا شده ، به عنوان روستاهای شاخص انتخاب شدند تا بتوان طرح های بیشتری را در آنها اجرا کرد.
امیر جانبازی افزود: ۲۲ روستا در بخش مرکزی و ۲۱ روستا در بخش رودبنه در بازنگری طرح هادی قرار دارند که روند اجرای این طرح‌ها با اعتبارات شهرستانی و استانی به ۱۱درصد رسیده و برای اتمام آن نیاز به نگاه ویژه کشوری است.
شهرستان لاهیجان با ۲ بخش مرکزی شامل ۱۴۰ روستا و رودبنه شامل ۴۵ روستا در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است. شهرستان سیاهکل نیز با ۲ بخش مرکزی و دیلمان، در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه