معاون پارلمانی رئیس جمهور: نیمه دوم سال فضای اقتصادی آرام می‌شود/ انبارها مملو از کالا و داروست

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بر اساس بررسی کارشناسان اقتصادی با توجه به فروکش شدن روز افزون التهابات، نیمه دوم امسال آرامش در فضای اقتصادی کشور فراهم می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: نیمه دوم سال فضای اقتصادی آرام می‌شود/ انبارها مملو از کالا و داروست

به گزارش ۸دی، حسینعلی امیری بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری استان بوشهر با تسلیت ایام  ماه محرم به هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: حماسه و ایثارگری جوانان در دفاع مقدس  نه تنها در تاریخ انقلاب اسلامی بلکه در تاریخ چندهزار ساله کشور یک مقطع ویژه و نورانی است.

وی، با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بازگو کردن حماسه ایثارگران در دفاع مقدس ۸ ساله خاطر نشان کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل ایثار و خودگذشتگی جوانان در جنگ تحمیلی ۸ ساله است و این مقطع تاریخی نباید هیچگاه فراموش شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خدمات مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر را ستود و بیان کرد: افتتاح یک‌هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در هفته دولت نشان از تلاش بی وقفه مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

امیری با اشاره به ترفندهای دشمنان انقلاب اسلامی از جمله آمریکا افزود: استکبار جهانی همواره در مقاطع مختلف بر این فشارهای گوناگون وارد کرده به نوعی که قطعنامه‌های ظالمانه‌ای علیه ایران اسلامی صادر کرد که بهار امسال این توطئه‌ها با خارج شدن از معاهده بین‌المللی برجام  همراه بود.

وی با بیان اینکه هیچگاه آمریکا قابل اعتماد نبوده گفت: آمریکا هیچگاه برای حاکمان، کارگزاران و مسئولان نظام اسلامی ایران قابل اعتماد نبوده و این بار رسما بر خلاف قوانین بین‌المللی  از یک سند  و توافق بین‌المللی خارج شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه با خارج شدن از برجام بی اعتماد آمریکا بر دنیا ثابت شد خاطر نشان کرد: آمریکا و هم‌پیمانان این کشور قابل اعتماد نیستند و همواره بر ایجاد مشکلات اقتصادی کشور با استفاده از ابزارها و تبلیغات گوناگون دامن می‌زنند.

امیری با اشاره به طراحی توطئه سازمان جاسوسی آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی با همکاری رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه تصریح کرد: این کشورها بر اساس برنامه‌ها و توطئه‌های خود به اقتصاد ما آسیب وارد می‌کنند تا  ضمن ایجاد تنگناهای اقتصادی، مردم را به ستوه بیاورند.

وی، با بیان اینکه  با وجود توطئه‌های دشمنان درآمد دولت کاهش نداشته است افزود: کماکان نفت  ایران صادر می‌‌شود ولی التهاباتی که در بازار ارز و سکه ایجاد شد حاصل تبلیغات و دروغ‌پراکنی آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی  با همکاری برخی کشورهای منطقه بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور  افزود: متاسفانه این دروغ‌ پراکنی‌ها و تبلیغات دشمن، برخی مردم را گرفتار کرد و سبب کم‌اعتمادی و بی اعتمادی در کشور شد.

امیری با بیان اینکه هیئت دولت عصر یکشنبه‌ها و صبح چهارشنبه هر هفته برای سروسامان دادن به وضعیت اقتصادی جلسه تخصصی ۴ تا ۵ ساعته تشکیل می‌دهد تصریح کرد: کاهش آسیب‌های ناشی از توطئه‌ها و تحریم‌های آمریکایی‌ها در این جلسات مورد توجه قرار می‌گیرد و روز پنج‌شنبه هر هفته نیز ستاد اقتصادی دولت به عنوان رکن تخصصی بخش اقتصادی دولت فعال است.

وی، با بیان اینکه  آرامش در فضای اقتصادی کشور فراهم می‌شود تصریح کرد:  براساس بررسی کارشناسان اقتصادی  با توجه به فروکش شدن روز افزون التهابات، نیمه دوم امسال  آرامش در فضای اقتصادی کشور فراهم می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر استفاده از فرصت تحریم افزود: استفاده از فرصت تحریم‌ها مورد تاکید قرار دارد که در این راستا دولت برای تحرک بخشی به تولید ملی واردات برخی کالاها را ممنوع اعلام کرد.

امیری با تاکید بر کمک و یاری رساندن به دولت با مشارکت همگانی گفت: نهادهای نظارتی در این راستا باید دقیق و درست عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی و دارو  در کشور وجود ندارد گفت: انبارها مملو از کالاهای اساسی و دارو است و هیچ کمبودی وجود ندارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشور در وضعیت بحرانی نیست بلکه در حالت خطیری قرار دارد خاطر نشان کرد: در این عرصه نیاز به مولفه‌های قدرت ملی است.

امیری، نیروی انسانی، قدرت موشکی، نظامی، مدیران جوان و با انگیزه، نیروی انسانی کارآمد و شرایط ژئوپلتیکی را مولفه‌های قدرت ملی دانست و گفت: مهم‌ترین مولفه قدرت ملی، اعتماد، وحدت و انسجام ملی است که باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد چراکه قدرت ملی بدون اعتماد، اتحاد و انسجام ملی بی‌اثر است.

وی با بیان اینکه زمان نزاع و نقارهای سیاسی نیست تاکید کرد: تقویت اتحاد، همدلی و انسجام  امری مهم و ضروری است چراکه دشمن در صد ناامید کردن مردم است و این نزاع‌ها اهداف دشمن را محقق می‌کند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه