نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

ارتباط تنگاتنگ بین ایران و عراق به ضریب امنیت در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در شرایطی می‌توانیم ثبات امنیتی و اقتصادی ایجاد کنیم که حاشیه امنی را در اطراف خود داشته باشیم و اصحاب رسانه و مطبوعات باید جانب اعتدال را رعایت کنند.

ارتباط تنگاتنگ بین ایران و عراق به ضریب امنیت در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند

به گزارش ۸دی، یحیی کمالی‌پور در مورد ضرورت وحدت بین مردم ایران و عراق، با بیان این مطلب اظهار کرد: به لحاظ همین ضرورت، ارتباط تنگاتنگ بین مردم ایران و عراق می‌تواند به ضریب امنیت در حوزه‌های مختلف کمک کند. علی‌رغم تمام مشکلات پیش آمده فکر می‌کنم ما ناگزیر هستیم که این حلقه اتحاد را بیشتر کنیم و شرایط را به سویی ببریم که مشکلاتی در این حوزه پیش نیاید.

نماینده جیرفت ادامه داد: در بحث اتحاد و همدلی، اولویت با کشورهای همسایه است. با توجه به ظرفیت‌های متعددی که کشور عراق دارد و فعالیت‌هایی که ایران در آنجا انجام داده برای پیشبرد اهداف لازم است تدبیری بیندیشیم که آن اتحاد و همدلی حفظ شود.

وی در مورد نقش رسانه‌ها در ایجاد اتحاد و همدلی افزود: وقتی که قرار است اتحاد حفظ شود همه مسئول هستند، اما مسئولیت اصحاب رسانه و مطبوعات بیشتر است، چون هرچه به اختلافات دامن بزنیم، امیدواری برای برون رفت از مشکلات کمتر خواهد شد. هرچه ما به نکات مثبت این موضوع فکر کنیم اثرگذاری بیشتری دارد. فضای رسانه و مطبوعات ما باید جانب اعتدال را رعایت کنند تا خدایی ناکرده همین دامن‌زدن‌ها به مجموعه بهانه‌ها برای دشمنی با مردم ایران تبدیل نشود.

کمالی‌پور در پایان گفت: عراق به لحاظ خیلی از مسائل مثل جنگ هشت ساله موقعیت خاص‌تری نسبت به سایر کشورهای همسایه دارد. احساس من این است که نباید اجازه بدهیم دشمنان بین ما قرار بگیرند و ما بازیگر میدان آنها شویم تا خدایی ناکرده به سرنوشت بسیاری از کشورهای منطقه که به وحدت توجه نداشتند دچار شویم.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه