دبیر شورای هماهنگی امور بانک‌های گیلان‌ اعلام کرد:

۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به زوج‌های گیلانی پرداخت شد

دبیر شورای هماهنگی امور بانک‌های گیلان‌ گفت:‌ در پنج ماهه نخست امسال تاکنون ‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌های گیلانی پرداخت شد.

۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به زوج‌های گیلانی پرداخت شد

به گزارش ۸دی،‌ کوروش معالی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ در پنج ماهه نخست امسال،‌ بانک‌های عامل استان گیلان چیزی در حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه وام ازدواج را به زوج‌های گیلانی متقاضی پرداخت کرده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی امور بانک‌های استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ در پنج ماهه نخست امسال بانک‌های عامل استان گیلان که عضو سامانه بانک مرکزی هستند به ۸ هزار و ۴۰۰ زوج گیلانی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ تقریبی هر ماه ۳۶۰ میلیارد ریال پرداخت کرده‌اند.

معالی جمع کل زوج‌های گیلانی متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در پنج ماه نخست امسال را برشمرد و گفت:‌ تاکنون حدود ۱۲ هزار زوج گیلانی در سامانه بانک مرکزی جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند که به تناوب در لیست دریافت وام از بانک مورد نظر قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه کلیه بانک‌های دولتی،‌ خصوصی و نیمه خصوصی که عضو شورای بان‌ها هستند ملزم به پرداخت این تسهیلات هستند افزود:‌ در راستای امر تسهیل ازدواج جوانان،‌ تمامی بانک‌های عامل استان گیلان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به زوج‌های جوان پرداخت می‌کنند.

معالی به موضوع افزایش میزان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از ابتدای امسال نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ بر اساس بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۷ کشور،‌ تسهیلات ازدواج چه برای افراد و متقاضیان عادی و چه برای ایثارگران با شروع سال جدید افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

مدیرکل امور شعب بانک ملی استان گیلان میزان دقیق افزایش تسهیلات ازدواج را برشمرد و در تشریح جزئیات ‌آن خاطرنشان کرد: نرخ این تسهیلات برای افراد عادی از ۱۰میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان و برای متقاضیان ایثارگر نیز به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی در مورد شرایط و زیرمجموعه خانواده‌های ایثارگر که تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی ازدواج به آنان تعلق می‌گیرد ابراز داشت:‌ خانواده‌ها و فرزندان جانبازان،‌ آزادگان،‌ ایثارگران و فرزندان شاهد از جمله گروه‌هایی هستند که تسهیلات جدید به آنان تعلق می‌گیرد.

معالی در مورد متوسط زمانی که هر متقاضی باید برای دریافت تسهیلات مورد نظر در صف انتظار باقی بماند را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ پس از پایان مراحل ثبت نام و تکمیل مدارک مورد نیاز حداقل ۱۰ روز و حداکثر ۴۵ روز تا یک ماه برای پرداخت این تسهیلات زمان لازم است.

دبیر شورای هماهنگی امور بانک‌های استان گیلان تعداد متقاضیان دریافت وام ازدواج در سال ۹۶ را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ در سال گذشته حدود ۳۸ هزار و ۴۰۰ نفر در استان گیلان در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کرده و متقاضی دریافت تسهیلات بودند.

معالی با اشاره به اینکه بیش از ۳۴ هزار و ۲۸۰ زوج گیلانی در سال گذشته موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شدند تصریح کرد:‌ در طول سال ۹۶ شبکه بانک‌های عامل استان گیلان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را به زوج‌های متقاضی دریافت این تسهیلات،‌ پرداخت کرده‌اند.

وی میانگین ماهیانه تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در پنج ماهه نخست امسال را ۲ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت:‌ در مجموع ۱۲ هزار زوج گیلانی در پنج ماهه نخست امسال برای دریافت تسهیلات ازدواج در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کردند.

دبیر شورای هماهنگی امور بانک‌های گیلان تعداد متقاضیات دریافت وام ازدواج در یک سال و نیم گذشته این استان را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت:‌ در مجموع حدود ۵۰ هزار و ۴۰۰ نفر زوج گیلانی در این استان متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بوده‌اند.

معالی مجموع کل پرداختی تسهیلات ازدواج در یک سال و نیم گذشته در گیلان را حدود ۴۲ هزار و ۸۰۰ نفر خواند و اظهار داشت:‌ مجموع کل پرداختی به این تعداد متقاضی نیز طبق اطلاعات و گزارشات تدوین ‌شده بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه