شش هزار مدرسه در کشور در دست ساخت است

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس گفت: در حال حاضر، شش هزار مدرسه در کشور در دست ساخت است.

شش هزار مدرسه در کشور در دست ساخت است

به گزارش ۸دی نیوز، محمدحسین ترابی زاده در مراسم معارفه مدیرکل جدید نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان گیلان افزود: می کوشیم تا مهرماه امسال، ۸۰ درصد این مدارس را به نظام آموزشی تحویل دهیم.

وی به روند نوسازی سامانه گرمایشی مدارس از زمستان سال گذشته اشاره و بیان کرد: از این پس، در هیچ مدرسه ای نباید بخاری های چکه ای و پرخطر استفاده شود و مدیران مدارس مکلف هستند در صورت داشتن بخاری های پرخطر، آنها را تعویض کنند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس ادامه داد: سال گذشته یکصد و ۴۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافت و امسال نیز در قانون بودجه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی سامانه گرمایشی مدارس پیش بینی شده است.

به گفته ترابی زاده؛ اگر این آهنگ حمایت همچنان ادامه یابد، این امیدواری هست که در سه سال آینده فضاهای آموزشی کشور از نظر سیستم گرمایشی دارای یک سیستم استاندارد و قابل قبول باشند.

ˈحجت شعبانپورˈ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این مراسم بر لزوم تهیه طرح جامع نوسازی و تجهیز مدارس استان بر اساس آمایش سرزمینی تاکید و اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی، باید مدارس را در مناطقی نوسازی و تجهیز کنیم که جمعیت دانش آموز آن به اندازه کافی باشد.

ˈرضا جمشیدی چناریˈ رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در سخنانی؛ از راه اندازی مرکز پژوهش های محیط زیست و بلایای طبیعی در رشت خبر داد و گفت: شورای شهر برای تحقق این هدف، همکاری هایی با دانشگاه گیلان آغاز کرده که با عملی شدن آن، می توان طرح های تحقیقاتی همه دستگاه ها را اجرا کرد.

در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش های عمران حسن زاده، علی اوسط اکبری مقدم به عنوان مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس گیلان معرفی شد.

بیش از ۳۸۰ هزار دانش آموز، در حدود چهار هزار واحد آموزشی استان گیلان در سایه تلاش های معلمان، مشغول تحصیل و علم آموزی هستند./ ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه