ناجیان غریق نقاط خطرآفرین ساحل آستارا افزایش یافت

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا گفت: برای پیشگیری از غرق شدن شناگران در نقاط خطرآفرین دریا، پنج ناجی غریق به تعداد ناجیان مستقر در آب های ساحلی این شهرستان اضافه شد.

ناجیان غریق نقاط خطرآفرین ساحل آستارا افزایش یافت

به گزارش هشت دی، وحید خاصی پور روز چهارشنبه در جلسه کمیته پیشگیری از حوادث و تلفات انسانی ستاد ساماندهی ساحل ها در اداره ورزش و جوانان آستارا افزود: در چند روز گذشته بسیاری از نقاط خطرآفرین ساحل آستارا مسدود و با استقرار پنج ناجی غریق در نقاط ساحلی پره عابدینی، قره سو، پشت مدرسه باهنر و رحیم محله، شمار ناجیان غریق طرح ها و مناطق خطرآفرین به ۴۱ نفر افزایش یافت.
وی بیان کرد: امدادگران هلال احمر و فوریت های پزشکی با مشارکت نیروی انتظامی و مرزبانی در روزهای پایان تابستان برای تامین امنیت گردشگران ساحلی آماده باش هستند.
خاصی پور ادامه داد: مشکلات مالی از دلایل کاهش تعداد ناجیان غریق است و استقرار آنها در مناطق خطر آفرین پشت باغ پرندگان و حوالی بندر آستارا نیازمند همکاری فرمانداری و بخشدارهای تابعه است.
سرپرست هیات نجات غریق آستارا نیز در این جلسه گفت: حقوق ناجیان غریق ساحل شهر آستارا پرداخت و حقوق مرداد ماه ۱۰ ناجی ساحل بخش و شهر لوندویل معوق شده است و امیدواریم با همت مسئولان تامین و پرداخت شود.
رامین بشرویه افزود: ناجیان غریق دارای کارت درجه یک و دو مهارت فدراسیون نجات غریق از ۱۳ خرداد ماه با چهار دستگاه جت اسکی، قایق موتوری و موتورسیکلت در سه طرح سالمسازی و ۱۲ منطقه خطر آفرین ساحل آستارا مستقر شده اند.
وی ادامه داد: اکنون دریا به علت کولاک برای شنا مناسب نیست و در تابستان امسال ۲۰ نفر در مناطق خطر آفرین و ۲۶ نفر در طرح های سالمسازی ساحل آستارا از غرق شدن نجات یافته و هشت نفر غرق شده اند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و سه طرح سالمسازی دریای خزر در ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی آن فعال است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه