به ریاست فرماندار؛

برگزاری اولین مجمع سلامت در شهرستان تالش

اولین مجمع سلامت در شهرستان تالش به ریاست فرماندار تالش و با حضور معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نماینده شهرستان تالش مدیر شبکه بهداشت و جمعی از مسئولین و پزشکان شهرستان امروز ۲۱ شهریور ۹۷ در سالن اجتماعات فرمانداری تالش برگزار شد.

برگزاری اولین مجمع سلامت در شهرستان تالش

به گزارش هشت دی،فرماندار تالش در این مجمع گفت: نگاه این مجمع به سلامت جامعه نگاهی فرابخشی است و از انجایی که هدف ما داشتن جامعه ای سالم است ، این هدف جز با تسهیل گری و مشارکت مردم و مسئولین اتفاق نمی افتد.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی نیز هدف نظام ارتقای درجه انسان است افزود: انسان محور توسعه پایدار هر جامعه است و توجه به سلامت انسان به تداوم سلامت جامعه از نظر اقتصادی اجتماعی،معنوی،روانی و… کمک می نماید.

فرماندار تالش با تاکید بر نگاه پیشگیرانه در حوزه سلامت گفت: برای اجتماعی شدن نیازمند فرهنگ سازی صحیح و گفتمان فرابخشی هستیم و اساس کار بایستی پیشگیری و در ادامه ساماندهی موضوعاتی باشد که به بافت اجتماعی و حتی بافت شهری آسیب میرساند و منجر به شکل گیری هنجارهای اجتماعی می شود و سلامت جامعه را تهدید میکند

مهدوی متذکر شد: اجتماعی شدن بدون همیاری مردم، خانواده ها، نهادهای دولتی و مدنی و دستگاه های اجرایی امکان پذیر نیست لذا هرکس در هر جایگاهی هرکاری که انجام میدهد،بایستی نسبت به حفظ سلامت جامعه در ابعاد مختلف آن احساس مسئولیت کند.

وی همچنین افزود: هدف مجمع سلامت نگاه فرابخشی و پیشگیرانه و اجتماعی کردن موضوعات در حفظ سلامت جامعه است از این رو تمامی دستگاه های اجرایی موظیم متناسب با دستورالعمل فوق برنامه جامعی را برای سلامت جامعه تنظیم کنیم

علی داودی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: بر اساس این طرح به ازای هر ۴هزار نفر جمعیت، یک کانون سلامت راه اندازی می شود که تا کنون ۱۰کانون سلامت محلی در استان گیلان راه اندازی شده است که در این کانون ها کارگروه هایی با موضوعاتی از قبیل تحکیم بنیان خانواده، مادر و کودک،سالمندان، محیط زیست و…در قالب برنامه های اموزشی و غربالگری به ارتقای سلامت جامعه کمک میکنند.

وی همچنین افزود: وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی عهده دار تنها ۲۵درصد از مقوله های مربوط به حفظ و ارتقای سلامت جامعه می باشد و ۷۵درصد با مشارکت مردم و تمامی دستگاه های اجرایی نظام امکان پذیر خواهد بود.

داوودی همچنین خبر از اتمام مراحل پایانی و تحویل بیمارستان جدید شهرستان تالش به وزارت بهداشت تا پایان سال جاری داد.

لازم به ذکر است مجمع سلامت محله سالانه دو مرتبه تشکیل خواهد شد که فرماندار رییس مجمع و شبکه بهداشت و درمان دبیر اجرایی آن خواهد بود.

منبع: گیل خبر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه