معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان:

افزون بر ۳۱ هزار دانش آموز اول ابتدایی در گیلان ثبت نام شدند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان گفت: تاکنون حدود ۳۱ هزار و ۷۰۰ دانش آموز پایه اول ابتدایی در استان ثبت نام شده اند.

افزون بر ۳۱ هزار دانش آموز اول ابتدایی در گیلان ثبت نام شدند

به گزارش ۸دی، سیروس محمدی در این رابطه اظهار داشت: پیش بینی ما برای ثبت نام کلاس اولی ها ۳۲ هزار نفر بود که تقریبا این آمار تحقق یافته است.
وی با بیان این که پیش بینی می شود تا در سال تحصیلی جدید حدود ۱۸۹ هزار دانش آموز اول تا ششم ابتدایی داشته باشیم، اظهار داشت: تاکنون ثبت نام ۲۴ هزار نفر در مقطع پیش دبستانی شامل گروه سنی چهار و پنج سال انجام شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: مجوز جذب پیش دبستانی ها بایستی از طریق آموزش و پرورش انجام شود و بهزیستی تنها مسئولیت مهدهای کودک را بر عهده دارد.
وی در ادامه با بیان این که توزیع کتاب های پیش دبستانی در حال انجام است، بیان داشت: کتاب های مقطع ابتدایی در همه واحدهای آموزشی این پایه توزیع شده که با ورود دانش آموزان به مدارس با آغاز سال تحصیلی جدید به آنها تحویل داده می شود.
محمدی تعداد مدارس دولتی و غیردولتی مقطع ابتدایی استان گیلان را دو هزار و ۱۳۶ واحد آموزشی عنوان و خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۹ هزار و ۸۵۸ کلاس مقطع ابتدایی و دو هزار و ۱۵۴ کلاس در پیش دبستانی برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شده است.
وی با بیان این که مراسم بازگشایی مدارس برای شکوفه ها (اول ابتدایی) و غنچه ها (پیش دبستانی) ۳۱ شهریور ماه جاری در شهرستان های مختلف استان گیلان برگزار می شود، تصریح کرد: با توجه به ماه محرم ، برنامه های این روز با شور و نشاط حسینی برگزار می شود.
در سال تحصیلی گذشته بیش از ۳۷۵ هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل کردند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه