جام باشگاه های کتابخوانی گیلان عضو می پذیرد

رئیس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: سومین دوره سراسری جام باشگاه های کتابخوانی در استان برگزار می شود و علاقمندان برای عضویت به سایت http://bookpromotion.ir مراجعه کنند.

جام باشگاه های کتابخوانی گیلان عضو می پذیرد

به گزارش هشت دی،محمد نیک بخش روز سه شنبه در کارگاه آموزشی باشگاه کتابخوانی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا افزود: فعالیت باشگاه‌های کتابخوانی از اول مهر‌ماه در مدارس، پایگاه‌های بسیج، محلات و مساجد آغاز خواهد شد و افزایش سرانه مطالعه، ارتباط اهل قلم، کودکان و نوجوانان، عادت به خرید کتاب، اشاعه کار گروهی، کمک به تاسیس کتابخانه های کانون، محله و مسجد و تقویت فرهنگ گفت و گو از هدف های آن است.
وی بیان کرد: اختتامیه استانی جام باشگاه‌ها موسوم به جشن کتاب در ۳۰ استان کشور از ۲۴ آبان ماه برگزار خواهد شد و متقاضیان هفت تا ۱۷ ساله عضو سایت آن، از شرکت در کلاس های باشگاه و ۵۰ درصد تخفیف خرید کتاب از کتابفروشی های شهر بهره مند خواهند شد.
وی ادامه داد: طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته ۶۰ هزار نفر در پنج هزار باشگاه کتابخوانی کشور شرکت کرده بودند و امسال با برگزاری کارگاه های آموزشی در ۱۰ شهرستان گیلان، علاقه مندان به باشگاه های کتابخوانی با شرکت در آن و روش های ترویج مطالعه، نقد و ارزیابی کتاب آشنا شدند.
نیک بخش گفت: مربیان کارگاه ها کارشناسان و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان هستند و حدود ۵۳ هزار نفر در استان گیلان، عضو ۱۰۱ باب کتابخانه عمومی هستند.
بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و چهار باب کتابخانه در منتهی الیه غرب گیلان واقع و نخستین کتابخانه این استان به سال ۱۳۰۲ در این شهرستان ساخته شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه