هشدار آمریکا به شرکت‌های هواپیمایی درباره عبور از آسمان ایران

اداره هوانوردی فدرال آمریکا به شرکت‌های هواپیمایی خارجی درباره استفاده از آسمان ایران برای پرواز هشدار داد.

هشدار آمریکا به شرکت‌های هواپیمایی درباره عبور از آسمان ایران

به گزارش ۸دی، در تازه ترین اقدام خصمانه واشنگتن علیه تهران، «اداره هوانوردی فدرال آمریکا»، به آن دسته از خطوط هوایی که از آسمان ایران استفاده می کنند، هشدار داد.

اداره هوانوردی فدرال در این بیانیه به خطوط هوایی آمریکا هشدار داد که هنگام پرواز در آسمان ایران مراقب باشند. این سازمان همچنین درباره فعالیت های نظامی ادعایی در آسمان ایران در ارتباط با سوریه به این خطوط هوایی هشدار داد.

دفتر خدمات پرواز آمریکا-که اطلاعات امنیتی درباره آسمان کشورها را برای خطوط هوایی فراهم می کند- اعلام کرد: «بدتر شدن روابط آمریکا و ایران باید در هنگام انتخاب آسمان ایران برای پرواز مورد توجه قرار گیرد. همچنین با باز شدن مجدد آسمان عراق از ماه نوامبر سال گذشته میلادی که مسیرهای بیشتری را برای ما فراهم کرد، مسیر کاملا مناسبی در این منطقه وجود ندارد و خطوط هوایی باید هنگام انتخاب آسمان عراق یا ایران مراقب باشند.»

وزارت امور خارجه آمریکا هم پیشنهاد کرد که شهروندان این کشور به دلیل تیره تر شدن روابط دو کشور به ایران سفر نکنند.

«اداره هوانوردی فدرال آمریکا» در دسامبر سال ۲۰۱۷ هم بیانیه ای را در خصوص عراق منتشر کرده بود و در آن پرواز خطوط هوایی آمریکا را در ارتفاعی پایین تر از ۲۶۰۰۰ فوت در آسمان عراق ممنوع اعلام کرد.

تشدید تنش ها میان آمریکا و ایران پس از آن رخ داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ۱۸ اردیبهشت سال جاری میلادی کشور خود را از توافق هسته ای ایران خارج کرد و از اعمال دور جدید تحریم ها علیه تهران خبر داد. خروج آمریکا از برجام در حالی رخ داده است که مقامات اروپایی همچنان به پایبندی به توافق هسته ای حتی بدون حضور آمریکا تأکید کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه