پروژه احداث ترانوای شهری رشت وارد فاز مطالعاتی شد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: قرارداد مطالعات فاز یک پروژه احداث ترانوای شهر رشت منعقد شد.

پروژه احداث ترانوای شهری رشت وارد فاز مطالعاتی شد

به گزارش هشت دی، امیرحسین علوی عصر امروز در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اتفافات رخ داده در طول تعطیلات تابستانی شورای شهر اظهار داشت: قرارداد مطالعات فاز یک پروژه احداث ترانوای شهر رشت منعقد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ترافیک شهر رشت را یکی از معضلات شهری این کلانشهر دانست و عنوان داشت: اجرای طرح ترنوای شهری می‌تواند بخش عمده‌ای از این مشکل را برطرف کند.

علوی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهره‌برداری بهینه از تالاب عینک رشت ابراز داشت: تاکنون هر سرمایه‌گذاری آمده است ما نتوانسته‌ایم او را نگه‌داریم و از استاندار گیلان می‌خواهیم تا در این زمینه با شورای شهر رشت همکاری کند.

وی با اعلام اینکه رایزنی‌های لازم برای انتخاب شهردار رشت در مدت تعطیلات تابستانی شورا انجام شده است تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا هرچه سریعتر شهردار رشت را انتخاب کنیم تا مشکلات شهر رشت به پای شورای شهر نوشته نشود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به لایحه ارائه شده در خصوص خرید ۱۹ دستگاه اتوبوس گفت: شرکت “سبلان خودرو” که قرار بود این اتوبوس‌ها را در اختیار ما قرار دهد به دلیل افزایش قیمت ارز اعلام کرده است که امکان تحویل این ۱۹ دستگاه اتوبوس را ندارد.

پیمان پارسا با بیان اینکه مذاکرات لازم با شرکت “زرین اصفهان” برای خرید اتوبوس‌های مورد نیاز شهر رشت صورت گرفته است ابراز داشت: طی لایحه‌ای از شورای شهر رشت می‌خواهیم تا با انتقال تسهیلات خرید اتوبوس به شرکت “زرین اصفهان” موافقت کنند.

وی با اعلام اینکه قیمت نهایی اتوبوس از شرکت “زرین اصفهان” هنوز به طور قطعی مشخص نشده است خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده هزینه خرید این ۱۹ دستگاه اتوبوس ۶۰۰ میلیون تومان است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه