عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با 8دی:

رانت خواری در ” رشت الکتریک” به بیکاری کارگران منجر شد/ مردم باید از سرنوشت برخورد با رانت خواران مطلع شوند

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر ضرورت برخوردی جدی با سوء استفاده عده ای از رانت های ویژه، گفت: باید مسائل را از ریشه حل کرد زیرا تا زمانی که با این قضایا برخورد جدی نشود ادامه پیدا می کند.

رانت خواری در ” رشت الکتریک” به بیکاری کارگران منجر شد/ مردم باید از سرنوشت برخورد با رانت خواران مطلع شوند

حسن خسته بند در گفت و گو با خبرنگار هشت دی در واکنش به خبری که در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #عمران کرمان  منتشر شده پرده از رانت ویژه ای برای کارگزاران بر می دارد با بیان اینکه  این موضوع برمی گردد به دستگاه قضایی، سازمان بازرسی و کلیه دستگاه های نظارتی، اظهار کرد: باید مسائل را از ریشه حل کرد و ریشه رانت خواری باید خشک شود زیرا تا زمانی که با این قضایا برخورد جدی نشود ادامه پیدا می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به چنین مسئله ای در کارخانه “رشت الکتریک “، گفت: در قضایای “رشت الکتریک” سال های سال است که آمدند آن زمین را گرفتند و پیگیری کردند وارد شهرک صنعتی شود و بیایند زمینی که در بهترین نقطه شهر است را تبدیل به زمین مسکونی کنند.

 

** زمینی را به شرط راه اندازی کارخانه و اشتغال کارگران مفت خریدند 

 

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه  نزدیک به دو دهه است که تعدادی از این رانت استفاده کردند، تصریح کرد: در نتیجه هم کارگران بیکار شدند وهم کارخانه را به شهرک صنعتی منتقل نکردند و این در حالی است که این زمین را به شرط راه اندازی کارخانه و اشتغال کارگران مفت خریدند اما کاملا برعکس عمل کردند.

 

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی افزود: به بهانه های مختلف این کارخانه را تعطیل کردند و الان هم دنبال یک فرصت هستند.

 

خسته بند با اشاره به اینکه به نظر بنده دستگاه قضایی و دستگاه های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند، تصریح کرد: یک تیم برای برخورد با رانت خواری تشکیل شود و این پول ها از این ها پس گرفته شود و جریمه های سنگین هم به اینها بخورد تا بدانند دولت و نظام با کسی تعارف ندارد.

 

نماینده مردم انزلی در مجلس افزود: باید برخورد جدی شود با افرادی که به خاطر ارتباطاتی که در سطح کشور دارند یک پروژه ای را دست می گیرند و متعهد به انجام کاری می شوند و آن را انجام نمی دهند و در نتیجه خساراتی هم به کشور می زنند و اشتغالی هم که بوده از دست می رود.

 

** مردم باید از سرنوشت برخورد با رانت خواران اطلاع داشته باشند

 

خسته بند با تأکید بر اینکه متأسفانه روند برخورد با این مسایل زمان بر است، افزود: از طرفی هم اطلاع رسانی در این رابطه درست باید انجام شود و مردم از سرنوشت برخورد با  این رانت خواران در دستگاه قضا باید اطلاع داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه ملت از آمارهای نظارتی و برخورد با این افراد خبر ندارند که اینها چه کسانی بودند، اظهار کرد: حداقل مردم باید بدانند اینها چه کسانی هستند و اطلاع رسانی بشود.

 

خسته بند با بیان اینکه ضرورت دارد زحمات دستگاه های قضایی و نظارتی بیشتر برای مردم ملموس تر  شود، گفت: در این صورت مردم امیدوار تر می شوند و باید کسانی که در کشور از رانت و سوء استفاده های مختلف استفاده کردند برخورد شود تا عبرت دیگران شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه