باز هم سپاه سرپناه می سازد؛

ساخت منزل مسکونی مادر سالخورده گیلانی به پایان رسید + تصاویر

دیر زمانی نگذشته از روزی که فرمانده سپاه قدس گیلان پا به خانه ی کاه گلی و در حال تخریب “شهربانو” گذاشت، خانه ای که به یقین دیگر نه خانه بود و نه سرپناه؛ اما “شهربانو” این مادر زجرکشیده گیلانی که قلبش سرشار از محبت و مهربانی است از سر ناچاری در آن روزگار می گذراند.

ساخت منزل مسکونی مادر سالخورده گیلانی به پایان رسید + تصاویر

به گزارش ۸دی، کم نیستند اقشار آسیب پذیری که به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی روزگار ناخوشایندی را سپری می کنند.

“شهربانو”؛ نام مادری است حدودا ۹۰ ساله اهل روستای نورود لشت نشاء که با وجود کهولت سنی که دارد هنوز هم که هنوزه برای پسرش که از نظر روحی حال خوشی ندارد مادری می کند.

درست است که جبر روزگار و شاید برخی سوء تدبیرها منجر به ایجاد مسائل این چنینی شده باشد اما انقلاب اسلامی نهادهایی دارد که علاوه بر انجام وظایف اصلی، کمک به محرومین را یکی از مهم ترین شاخص های مدیریتی خود می داند.

خدمت رسانی و محرومیت زدایی از ویژگی های اصلی سپاه و بسیج به شمار می رود و بر اساس آن ساخت خانه مسکن محرومین نیز از اولویت برخوردار است و در این راستا کمیته امداد امام خمینی(ره) افراد نیازمند را معرفی می کند.

دیر زمانی نگذشته از روزی که فرمانده سپاه قدس گیلان پا به خانه ی کاه گلی و در حال تخریب “شهربانو” گذاشت، خانه ای که به یقین دیگر نه خانه بود و نه سرپناه اما شهربانو این مادر زجرکشیده که قلبش سرشار از محبت و مهربانی است از سر ناچاری در آن روزگار می گذراند.

باز هم قرار بر کمک رسانی یارانی شد که خود را خادم ملت می دانند و مستضعفین را ولی نعمتان انقلاب؛ قرار بر ساخت خانه ای شد برای این مادر محروم و پسرش که به دلایلی از پس اداره زندگی بر نمی آید اما مادر سالخورده همچنان رسم مادری به جای می آورد.

حال وقت وفای به عهد رسیده و سپاه بار دیگر به وعده اش عمل کرده؛ آری خانه شهربانو آماده شده است تا مادر باشد و پسر و خانه ای که بوی عشق می دهد…

** «شهربانو» تا آخر شهریور در منزلش مستقر می شود

حسن امینی فرمانده سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت در گفتگو با ۸دی می گوید: “شهربانو متحیر” مادر حدودا ۹۰ساله ای است که با یک پسرش که در شرایط جسمی و روحی خوبی نیست زندگی می کند.

وی افزود: این مادر سالخورده در یک خانه قدیمی کاه گلی زندگی می کنند که از پی کج شده و دو اتاق دارد، یک اتاق کاملا تخریب شده است و دو نفری در یک اتاق با یک ماهیتابه و گاز پیک نیکی و دو پتو زندگی می کنند که دیوارهایش هم ریخته است.

فرمانده سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت با بیان اینکه مسکن این مادر سالخورده آماده شده است، گفت: سپاه خانه را می سازد و شیر آلات را می گذارد اما کابینت، آبگرمکن و ملزومات دیگر را خود آن نیازمند باید تهیه کند و امتیاز آب، برق و گاز را کمیته امداد امام خمینی (ره) پیگیری می کند.

وی افزود: طی تماسی که با یکی از گروه های جهادی خواهران داشتیم درخواست شد که خواهران ما به کمک این مادر بیایند و خانه را نظافت کنند زیرا ایشان نمی تواند اسباب اثاثیه اولیه خودش مثل فرش، کابینت و… را تهیه کند و می خواهیم در قالب گروه های جهادی اسباب اثاثیه این بنده خدا تهیه شود و تا آخر شهریور در این منزل مستقر شوند.

 

در تصاویر زیر دیدار فرمانده سپاه قدس گیلان را با این مادر سالخورده گیلانی در منزل قدیمی و جدیدش مشاهده می کنید.

 

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه