گزارش کمیسیون عمران درباره دو سوال ملی نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی

عضو کمیسیون عمران مجلس دو سوال ملی نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی را تشریح کرد.

گزارش کمیسیون عمران درباره دو سوال ملی نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی

به گزارش ۸دی نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز( سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت) مجلس درباره گزارش کمیسیون عمران مجلس مبنی بر سوال نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی، گفت: خلاصه سوال دو نماینده از عباس آخوندی درباره علت عدم انجام ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه در مورد تامین مسکن ایثارگران و علت توقف اجرای طرح مسکن مهر است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، درباره نتیجه بررسی سوال حسینعلی حاجی دلیگانی درباره توقف اجرای طرح مسکن مهر در کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در اجرای ماده ۲۰۹ آیین نامه داخلی مجلس سوال این نماینده در جلسه مورخه ۲۸/۸/۹۲ کمیسیون عمران بررسی شد.

وی ادامه داد: ابتدا نماینده سوال کننده با استناد به قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و قوانین و مقررات مربوط و همچنین بندهای ۱۹ تا ۲۱ برنامه پیشنهادی وزیر در روند اخذ رای  اعتماد مبنی بر تداوم سیاست‌های تامین مسکن، به ضرورت تداوم طرح مسکن مهر در تامین مسکن اقشار کم درآمد پرداخته و در ادامه اعلام نمود که مصاحبه های وزیر و مسئولان مسکن مهر در شرایط رکود پروژه های مسکن مهر حاکی از نبود وجود اراده بر تقویت این طرح است، در حالیکه طیف وسیعی از جامعه منتظر تکمیل و تحویل مسکن خود هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: حاجی دلیگانی در تکمیل توضیحات خود سوالاتی درباره چگونگی پیشرفت فیزیکی طرح، تقویت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی، مسدود بودن سایت مربوط به ثبت نام بودن متقاضیان مسکن مهر وعدم فعالیت مناسب در تامین زیرساخت های مورد نیاز این طرح عنوان نمود.

لاهوتی افزود: وزیر راه و شهرسازی نیز با ارائه آمار مربوط به پیشرفت طرح در سه ماهه اول فعالیت دولت یازدهم ضمن تاکید بر فعال بودن پروژه ها اعلام نمود که وزارت راه و شهرسازی به کلیه تعهدات قبلی در مسکن مهر پایبند بوده و در تحقق آن تلاش جدی دارد. سایت ذیربط فعال بوده لیکن امکان ثبت نام جدید متوقف شده است اما دولت یازدهم در سیاست های آتی تامین مسکن، طرح مشخص دارد که جهت تصویب به مجلس ارائه خواهد نمود.

وی گفت: عباس آخوندی، تعیین قائم مقام در پیگیری مسکن مهر، فعال سازی شوراهای مسکن استانها، پیگیری تامین زیرساخت های مسکن مهر از وزراتخانه های ذیربط، اختصاص یک جلسه هیات دولت به بررسی مسکن مهر و دیگر اقدامات وزراتخانه را اعلام نموده و بر ضرورت پیگیری بعضی موارد مربوط به مسکن مهر از طریق دیگر وزارتخانه ها تاکید نمود.

لاهوتی با اشاره به بررسی های کمیسیو ن عمران در باره سوال حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر راه وشهرسازی درباره علت عدم اجرای ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه درمورد تامین مسکن ایثارگران گفت: در اجرای ماده ۲۰۹ قانون آئین نامه دا خلی مجلس در جلسه مورخه ۲۹/۸/۹۲ در کمیسیون عمران مطرح شد.

وی ادامه داد: ابتدا نماینده سوال کننده با اشاره به حکم بند ل ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه کشور مبنی بر تکلیف وزارت راه و شهرسازی در تامین مسکن جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر، جانبازان ۲۵ درصد تا ۵۰ درصد را که حداقل دو سال سابقه حضور در جبهه داشتند و همچنین آزادگان و فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر فاقد مسکن در صورتی که قبلا از زمین و یا مسکن دولتی استفاده نکرده اند به اعلام پیگیری های صورت گرفته از دولت دهم پرداختند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد در ادامه با توجه به بند ۹۴ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور مبنی بر پیش بینی منابع مالی موجود و تاکید بر ملی بودن این سوال لازم ندانسته اند که وزیر چگونگی اجرای این دو حکم برنامه و بودجه و همچنین پیش بینی لازم در بودجه سال ۹۳ کل کشور در حصول این هدف قانونی را اعلام نمایند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی نیز با توجه به سوابق مربوط به وزارت قبلی شان مبنی بر توجه ویژه به تامین مسکن ایثارگران عنوان کرد که وزیر دولت یازدهم باید برنامه خود در اجرای این حکم قانونی را ارائه دهد و نباید پاسخگوی عملکرد دولت و وزیر قبل باشد و آمادگی دارد برنامه خود در تامین مسکن ایثارگران را ارائه نماید.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در ادامه با درخواست کامران مقرر شد که موضوع در جلسه ای با حضور رئیس کمیسیون، نماینده سوال کننده ، وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بررسی نهایی شود. هماهنگی لازم برای تشکیل جلسه مذبور در ساعت ۱۹ روز سه شنبه مورخه ۱۲/۹/۹۲ به عمل آمد اما وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران علی رغم اعلام آمادگی قبلی در جلسه مذبور شرکت ننموده و دو سوال مطرح شده سوال ملی قلمداد شد و برای بررسی به صحن علنی ارجاع داده شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه