ترامپ کمک ۲۵ میلیون دلاری به بیمارستان‌های قدس را قطع کرد

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، دونالد ترامپ دستور داده است کمک ۲۵ میلیون دلاری این کشور به بیمارستان‌هایی که در قدس به فلسطینی‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند، قطع شود.

ترامپ کمک ۲۵ میلیون دلاری به بیمارستان‌های قدس را قطع کرد

به گزارش هشت دی، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس بازبینی آمریکا در کمک‌های اعطایی به فلسطینی‌ها این مبلغ قرار است صرف موارد دیگری شود.

ترامپ پیش‌تر خواهان بازبینی‌ در کمک‌های آمریکا به فلسطینی‌ها شده بود تا اطمینان حاصل کند که مبالغ صرف شده در راستای تأمین منافع ملی ایالات متحده است.

یک مقام دستگاه دیپلماسی آمریکا اظهار کرد: در نتیجه این بازبینی، به دستور رییس‌جمهور، ما حدود ۲۵ میلیون دلاری را که در ابتدا قرار بود به بیمارستان‌ها در قدس اختصاص یابد، به موارد دیگری تخصیص خواهیم کرد.

یک مسئول آمریکایی پیش تر اعلام کرده بود که رییس‌جمهوری این کشور در نظر دارد کمک‌هایی به ارزش ۲۰ میلیون دلار را از بیمارستان‌های قدس قطع کند.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور کمک‌های خود به آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را قطع می‌کند.

دولت آمریکا ماه ژانویه گذشته هم اعلام کرده بود که بیش از نیمی از کمک خود به این آژانس سازمان ملل متحد را به تعلیق در آورده تا درباره آینده همکاری خود با آن بررسی بیشتری کند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه