اصلاح‌طلبان: ما بی‌تقصیریم اما روحانی عذرخواهی کند

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید روحانی باید به خاطر سوء مدیریت اقتصادی عذرخواهی می‌کرد.

اصلاح‌طلبان: ما بی‌تقصیریم اما روحانی عذرخواهی کند

به گزارش هشت دی، عبدالله ناصری بدون اشاره به سهم اصلی اصلاح‌طلبان در انحراف مسیر و ناکارآمدی دولت، به نامه نیوز گفت: دولت باید با صراحت و با قاطعیت و با کمال تواضع به اشتباه خودش اعتراف می‌کرد. هیچ کس یادش نرفته؛ از همان سال ۹۲ اقتصاددانان و مدیران با تجربه حوزه اقتصاد کشور و حتی بخش خصوصی به آقای روحانی می‌گفتند تیم شما در اقتصاد نه خبره است و نه هماهنگ. صدر این حوزه ناکارآمدی هم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود که علی‌رغم همه نصیحت‌ها و توضیحات، آقای روحانی زیر بار نرفت. حتماً سازمان برنامه در سیاست‌گذاری‌ها و جهت‌گیری‌هایش در این اتفاق بحران اقتصادی بسیار مؤثر بود و نقش دارد.

وی می‌افزاید: آقای روحانی آمد و همان اشتباهی که در مورد برجام کرد، همه چیز کشور و دولت را به برجام و خودش گره زد، از این طرف هم آمد و همان اشتباه را تکرار کرد. البته اقتصاد کشور در سال ۹۲ اقتصاد بحران زده‌ای بود که آقای روحانی با تحریم‌ها تحویل گرفت، اما رفع این بحران را گره زد به ضرورت مهار تورم. آنجا هم من و شما یادمان هست که خیلی از اقتصاددانان اعم از دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا به ایشان می‌گفتند اگر مخیر شوید بین محار تورم یا شکاندن رکود اقتصادی، حتماً معقول آن است که رکود را بشکنید، تورم حالا حالاها جا دارد. خیلی‌ها هم به آنها می‌گفتند اگر رکود شکسته نشود، تورم یک جا دوباره برمی‌گردد به پاشنه اول که الان می‌بینید که وضعیت تورم بحرانی‌تر شده است. اینها قصور و کوتاهی‌ها و تقصیرات آقای روحانی است.

ناصری گفت: تنها یک راه داشت که اعلام کند با کمال تواضع و فروتنی به نخبگان و مردم که در جهت‌گیری اقتصادی اشتباه کردم، عذرخواهی می‌کنم و بلافاصله با یک عمل انقلابی تغییراتی را در بخشی از حوزه اقتصادی‌اش بدهد.
وی گفت: دولت دوم روحانی به مراتب ناکارآمدتر از دولت اولش هست.

ناصری همچنین در روزنامه شرق نوشت: دولت به دلیل بی‌عملی و نبود عملکرد بهنگام، مورد انتقاد جدی قرار دارد. تیم روحانی ناهماهنگ و ناکارآمد است.

دولت و رئیس‌جمهور از اشکالات گذشته درس نمی‌گیرند و آنها را دوباره تکرار می‌کنند. او می‌توانست در دولت جدید سیاست‌های متفاوتی را دنبال کند. می‌توانست وزرای اقتصاد و صمت و رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه را از میان چهره‌های غیراقتصادی انتخاب نکند تا در شرایط بحرانی‌ این طور زمینگیر نشوند.
مشاور خاتمی با طفره رفتن از مسئولیت اصلاح‌طلبان نوشت: جامعه مخاطب اصلاح‌طلبان نباید قصورات روحانی را ناشی از عملکرد جامعه اصلاح‌طلبان تلقی کنند. بسیاری از انتصابات روحانی برخلاف نظر جهانگیری صورت گرفته است.

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه