مدیرکل تعاون استان گیلان خبر داد؛

هدف‌گذاری تعاونی‌های گیلان صادرات ۳۶ میلیون دلاری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: تعاونی های استان برای سال جاری، صادرات ۳۶ میلیون دلاری را هدف گذاری کرده اند که می کوشیم محقق شود.

هدف‌گذاری تعاونی‌های گیلان صادرات ۳۶ میلیون دلاری است

به گزارش هشت دی، عباس علیزاده روز جمعه  در لاهیجان افزود: از سال گذشته تاکنون، بیش از ۲۲ میلیون دلار محصولات عمده نظیر کشاورزی، مصنوعات فلزی، پلاستیکی و چای توسط شرکت های تعاونی استان به کشورهای فرانسه، روسیه، آذربایجان ، بلژیک ، ترکمنستان و عراق صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته حدود ۱۸ میلیون دلار و طی سه ماه امسال نیز چهار میلیون دلار صادرات توسط شرکت های تعاونی استان انجام شده است.
علیزاده با اشاره به وجود ۲ هزار و ۶۵۰ تعاونی فعال و در حال تشکیل در گیلان و عضویت بالغ بر ۲۱۶هزار نفر عضو در این تعاون ها گفت: اگر اعضایی که عضو شرکت های تعاونی سهام عدالت استان هستند به این تعداد اضافه شوند، بیش از ۲ میلیون و یکصد هزار نفر در تعاونی های گیلان عضویت دارند.
وی تصریح کرد: بیش از ۴۱ هزار اشتغال مستقیم در شرکت های تعاونی گیلان وجود دارد ضمن اینکه بزرگترین زنجیره توزیع استان نیز در اختیار شرکت های تعاونی قرار دارد.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، ۱۰۰درصد صید دریای خزر در قالب ۵۳ تعاونی صیادی پره انجام و بیش از ۴۰ درصد گوشت سفید استان توسط شرکت های تعاونی گیلان تولید می شود.
وی افزود: تشکیل شرکت های تعاونی بزرگ از برنامه های در دستور کار است و مقرر شده شرکت های توسعه عمران شهرستان ها را پیگیری کنیم تا در هر شهرستانی یک شرکت تعاونی توسعه عمران به ثبت برسد.
علیزاده با یادآوری راه اندازی و تاسیس ۲ شرکت تعاونی توسعه و عمران در شهرستان های تالش و سیاهکل طی سال گذشته گفت: برای امسال نیز این زمینه وجود دارد که پنج شرکت تعاونی توسعه و عمران در شهرستان های مختلف گیلان به ثبت برسد.
وی ادامه داد: ثبت شرکت های تعاونی توسعه و عمران با عضویت نیم درصد از جمعیت هر شهرستان انجام می شود و باید در این سطح به پذیره نویسی و ثبت برسند تا قابلیت ثبت داشته باشند و با تشکیل این شرکت ها ، مردم کارهای عمرانی شهرستان را انجام می دهند و دستگاه های اجرایی بر آن نظارت خواهند کرد.
از دهم تا ۱۶ شهریورماه، به نام هفته تعاون نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه