اگر یونسی نمی‌تواند جلوی دهانش را بگیرد، رئیس جمهور فکری کند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مسائلی که یونسی عنوان کرده، اولین اظهارات وی علیه مصالح نظام نیست و این فرد تا کنون چندین بار چنین سخنانی را مطرح کرده است.

اگر یونسی نمی‌تواند جلوی دهانش را بگیرد، رئیس جمهور فکری کند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دانا، حجت الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان . آق قلا و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر علی یونسی اظهار داشت:  مسائلی که یونسی عنوان کرده، اولین اظهارات وی علیه مصالح نظام نیست و این  فرد تا کنون چندین بار چنین سخنانی را مطرح کرده است.

وی  افزود: این اظهارات به طور قطع در درجه اول به شخص حسن روحانی و دولت ضرر می‌زند؛ لذا دولتی‌ها باید در این زمینه تدبیر لازم را به خرج دهند.

طاهری تاکید کرد: اگر آقای یونسی نمی‌تواند جلوی دهانش را بگیرد، رئیس جمهور فکری کند و وی را عوض کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: این اقدامات و سخنان روحانی مخالف شعار تدبیر است و دولت باید این افراد را از دولت حذف کند.

وی همچنین در خصوص برخورد مجلس با یونسی گفت: بنده و آقای سالک (رئیس کمیسیون فرهنگی) تذکر کتبی خطاب به رئیس جمهور را امروز در خصوص رفتار یونسی به هیئت رئیسه تقدیم کردیم.

چندی پیش دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و در جمع یهودیان شیراز نسبت به بازگشت نشان شیر و خورشید ابراز علاقه کرد و با توجیهات خاص خود ادعاهایی را مطرح کرده است که با سکوت مسوولان دولتی و انتقاد مردم انقلابی همراه بوده است.

یونسی درباره نماد شیر خورشید گفته بود که عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست.

یونسی در ادامه اظهارات عجیبش ادامه داد: شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود.

وزیر سابق اطلاعات اضافه کرد که “اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.”

این سخنان در حالی است که امام راحل(ره) همواره بر حذف این نمادها که به عنوان ویترین و نماد نظام طاغوت بودند، تاکید داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه