به جنگ شادی برویم و یا با مدافعان حرم همراه شویم؟!

چرا دو مراسم خوبی که برای مردم شهرستان سیاهکل برنامه ریزی شده و یکی از آنها برای بالا بردن روحیه و شادی و دیگری بالا بردن معنویت مردم است، در یک زمان برگزار خواهد شد؟

به جنگ شادی برویم و یا با مدافعان حرم همراه شویم؟!

به گزارش ۸دی نیوز به نقا از در سیاهکل، سیاهکل با دارا بودن فقط یک سالن نمایش در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مانند دیگر شهرستانهای همجوار خود نیست که در فاصله نزدیک زمانی در آن جنگ شادی و یا برنامه های شاد برگزار بشود.

اما هیئت های مذهبی در چند سال گذشته جان تازه ای گرفته اند و مراسم های هفتگی برگزار می کنند.

تعدادی از هیئت های شهرستان نیز در مناسبت های شادی و یا عزای اهل بیت (ع) با دعوت از سخنران ها و مداح های مطرح استانی و کشوری و البته در کنار آنها با بهره بردن از سخنران ها و مداح های شهرستانی، تلاش خوبی در ترویج فرهنگ ناب محمدی (ص) و بالا بردن معنویت دارند، که با استقبال خوب مردم و یاری مسئولین نیز همراه بوده است.

اگر در سطح شهر گشتی بزنید متوجه می شوید که در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت دو مراسم با حضور افراد مطرح استانی و کشوری درسیاهکل برگزار خواهد شد.

dar_siahkal1

یکی از این مراسم ها که برنامه ریزی آن از چند ماه قبل آغاز شده بود و جوانان مجمع عاشوراییان سیاهکل برای برگزاری آن نامه نگاری هایی نیز با ادارات دولتی انجام داده اند، مراسم بزرگ مدافعان حرم است.

در این مراسم حجت الاسلام مهدی طائب از سخنرانان مطرح کشوری و حجت الاسلام ولی عادلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان سخنرانی خواهند کرد و حاج مجتبی رمضانی نیز که مداح مطرح کشوری می باشد در این مراسم مداحی خواهد کرد.

modafean_haram_dar_siahkal

برگزار کنندگان این مراسم شهرداری و شورای اسلامی شهر سیاهکل، هیئت امناء بقعه برفجان، مجمع عاشوراییان سیاهکل و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل می باشند.

مراسم مدافعان حرم در تاریخ های ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در بقعه برفجان سیاهکل برگزار خواهد شد.

در مراسمی دیگر کمدین های نام آشنا و محبوب گیلانی از جمله محمد هندی و رضا نظری در سالن مهیار دیلمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاهکل هنرنمایی خواهند کرد.

این جنگ شادی نیز در ساعت ۱۷ در تاریخ های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

mohamad_hendi_reza_nazari_dar_siahkal

در اینجا سئوالی که مطرح می شود این است که چرا دو مراسم خوبی که برای مردم این شهرستان برنامه ریزی شده و یکی از آنها برای بالا بردن روحیه و شادی و دیگری بالا بردن معنویت مردم است، در یک زمان برگزار خواهد شد؟

آیا نمی شد که مسئولین فرهنگی شهرستان طوری برنامه ریزی می کردند که این مراسم ها در تاریخ های جداگانه ای برگزار می شد تا خانواده های سیاهکلی از هر دوی آنها به خوبی بهره می بردند.

در سالی که مقام معظم رهبری دغدغه فرهنگی خود را با نام گذاری سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» مطرح کرده اند، خوب است مسئولین فرهنگی شهرستان سیاهکل با مدیریت صحیح برنامه های فرهنگی شهرستان را به شکلی برگزار کنند که همه مردم بتوانند از آن ها استفاده کنند.

نگران مسئله فرهنگ هستم/ امیدوارم مسئولان فرهنگی بدانند که چه می‌کنند

امام خامنه ای (مدظله العالی) در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۹۲ در دیدار اعضای مجلس خبرگان، توجه به فرهنگ دینی و انقلابی را یکی از وظایف خطیر مسئولان دانستند و با اشاره به اظهار نگرانی نمایندگان مجلس خبرگان از مسائل فرهنگی کشور، تأکید کردند: من هم از مسائل فرهنگی نگرانم و در این نگرانی نمایندگان محترم خبرگان سهیم هستم.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: دولت محترم باید به این موضوع توجه کند و مسئولان فرهنگی نیز باید توجه داشته باشند که چه می کنند، زیرا در مسائل فرهنگی نمیتوان بی ملاحظه‌گی کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: مسئله فرهنگ مهم است زیرا اساس ایستادگی و حرکت نظام اسلامی، مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است.
ایشان گفتند: واقعاً همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند زیرا همین جوانان هستند که در روز خطر، سینه سپر می کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به کثرت جوانان مؤمن و انقلابی در عرصه فرهنگ و دیگر عرصه ها، تأکید کردند: کسانیکه به این جوانان با بدبینی نگاه می کنند و تلاش دارند آنها را منزوی کنند، به انقلاب و کشور خدمت نمی کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته این جوانان مؤمن و انقلابی هیچگاه منزوی نخواهند شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
دکتر محمد معین
نیازی نیست غصه فرهنگ رو بخوری! شما برنامه ریزی داشته باشی به هر دوتاشون می رسی ! چه اشکالی داره که از هر دو برنامه بهره ببریم ؟ جُنگ شادی ساعت 5 عصر (یا همون 17عصر!!؟) برگزار می شه و اجتماع مدافعان حرم بعد از نماز مغرب و عشاء (یعنی حدود ساعت 9عصر)... واقعاً فکر میکنی که نمیتونی به هر دوتاشون برسی؟اونم توی 3روز؟؟؟ گیر هم میخواین بدین باید اساسی بدین دیگه :)
ناشناس
اینکه ساعتش فرق می کنه اونم تو سیاهکل، نه ترافیک داره نه هیچی سه سوت می رسن به مقصد، موضوع دیگه ای نبود ربط بدین به فرهنگ؟؟
در حاشیه