نرخ کرایه های تاکسیرانی رشت هنوز افزایش نیافته است/ با متخلفان برخورد قاطعانه می کنیم

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرستان رشت گفت: بدون شک افزایش قیمت بنزین و شیب ملایم قیمت ها، افزایش نرخ کرایه های تاکسی ها را به همراه خواهد داشت.

نرخ کرایه های تاکسیرانی رشت هنوز افزایش نیافته است/ با متخلفان برخورد قاطعانه می کنیم

به گزارش ۸دی نیوز، با توجه به افزایش قیمت سوخت مصرفی خودرو های عمومی و شخصی که چند هفته اخیر به مرحله ی اجرا درآمد، مردم و به ویژه رانندگان تاکسی ها از نرخ فعلی کرایه ها به شدت ابراز نارضایتی داشته و ادامه این امر را به ضرر خود می دانند، این در حالی است که متولیان امر هنوز گرایشی نسبت به اعمال نرخ جدید نشان نداده اند، بدون شک این امر سبب سو تفاهم هایی بین مردم و رانندگان و یا ایجاد فرصت طلایی برای افراد سودجو با افزایش خودسرانه نرخ تاکسی ها می شود.

محمد دلشاد پور مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز، با تاکید به اینکه افزایش قیمت کرایه های تاکسیرانی پیش از آغاز سال جاری تدوین و کارشناسی شده بود و برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه شده است، گفت: به دلیل درخواست دولت از شورای شهر به منظور اجرای کامل فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها، افزایش نرخ تاکسی ها با تاخیر چند ماهه اعلام و اعمال می شود.
IMG00001

وی همچنین ادامه داد: بدون شک افزایش قیمت بنزین و شیب ملایم قیمت ها، افزایش نرخ کرایه های تاکسی ها را به همراه خواهد داشت.

دلشادپور میزان افزایش نرخ تصویب شده را میانگین ۲۰ تا ۲۵ درصد عنوان کرد و گفت: با استناد به بخشنامه های ابلاغی از مقامات دولتی، طرح تصویب شده ی فعلی قابیلت اجرا ندارد و به احتمال زیاد در صورت لزوم با کارشناسی مجدد، نسبت به تعیین نرخ جدید اقدام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که در تعیین نرخ افزایشی کرایه ها کدام قشر بیشتر مد نظر سازمان تاکسیرانی بود، مردم یا رانندگان، گفت: سازمان تاکسی رانی در کارشناسی و تدوین نرخ جدید عدالت را رعایت خواهد کرد به طوری که این امر زمینه ساز رضایتمدی بیش از پیش مردم از تاکسیرانی باشد، اما تعیین و تصویب نرخ نهایی با صلاح دید شورای شهر و فرمانداری به مرحله ی اجرا خواهد رسید.

 این مسئول اجرایی سو استفاده ی برخی افراد سودجو از شرایط حاضر، نسبت به افزایش خود سرانه کرایه ها را امری غیر قانونی و شرعی عنوان کرد و ادامه داد: سازمان تاکسیرانی در صورت مشاهده ی این دست تخلفات، به ویژه در این برحه ی زمانی با این افراد برخورد قاطعانه خواهد داشت.

 دلشاد پور افزود: همچنین شهروندان می توانند با اعلام شکایت خود از ۳ طریق مراجعه حضوری به سازمان، سایت تاکسیرانی و بازرس های تاکسیرانی در سطح شهر، سازمان تاکسیرانی را در امر حراست و ارائه خدمات بهتر همراهی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مرتضی
مگه دولت یک شبه تصمیم می گیره که نرخ جدید بنزین رو اعلام کنه؟ خب چرا هماهنگ با اعلام نرج جدید بنزین نرخ کرایه تاکسی ها هم اعلام نمیشه؟ غیر از این هست که این مسئله باعث نارضایتی مردم و تاکسی ران ها میشه؟ چرا مردم رو به جون هم می اندازید؟ یک راننده تاکسی به چه قیمتی باید ضرر کنه و با وجود اینکه بنزین گرون شده با تعرفه قبلی که قطعا واسش نمی سرفه کرایه بگیره؟ کی این ضرر رو جبران می کنه؟
مرتضی
کی می خواد جلوی افزایش ناعادلانه کرایه تاکسی رو بگیره؟ شما خودتون دامن می زنید به این ناعدالتی. راننده تاکسی هم نمی تونه ضرر کنه، باید قیمت هارو بکشه بالا، اما چقدر باید بکشه بالا؟ نه اون می دونه، نه مردم شما باید مدیریت کنید. این وسط عده ای هم سوء استفاده می کنن و ناعادلانه قیمت هارو می کشن بالا.
خورشید سرخ
دلشاد جان دلشاد باش که تا زمانی که مسعودجون توی شورای است هواتو داره مگی نه چرا چرا
در حاشیه