مکان مناسب برای نصب دکل اینترنتی در برخی نقاط گیلان وجود ندارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت:‌ مکان و زمین مناسب برای نصب دکل اینترنتی در برخی نقاط شهری گیلان وجود ندارد.

مکان مناسب برای نصب دکل اینترنتی در برخی نقاط گیلان وجود ندارد

به گزارش ۸دی،‌ فرزاد توکلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ استان گیلان به لحاظ تراکم بسیار بالای جمعیتی و بافت شهرها به ویژه در مرکز خود یعنی در کلانشهر رشت فضا و زمین کافی برای نصب و ایجاد سایت‌ها و انواع دکل‌های اینترنتی را در اختیار ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان عنوان کرد:‌ یکی از معظلات و چالش‌های گسترش پهنای باند اینترنتی و رفع نقاط کور، ایجاد‌ و ساخت دکل‌های اینترنتی است که این موضوع باید از ابتدا توسط شهرداری‌ها جهت جانمایی و استقرار چنین سیستم‌هایی طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی شود.

توکلی با بیان اینکه نسل موبایل‌ها در سال‌های اخیر ارتقاء پیدا کرده است افزود:‌ در گذشته به دلیل وجود نسل‌های پایین‌تر تلفن‌های همراه، ارتقاء زیرساخت‌های اینترنتی چندان از اهمیت چندانی برخوردار نبود اما این شرایط با توجه به ورود نسل‌های جدید موبایل مورد بازبینی قرار ‌گرفت.

وی سرویس‌‌دهی اینترنتی را در گرو ایجاد زیرساخت‌های کافی آن دانست و ابراز داشت:‌ با توجه به افزایش نرخ جمعیت به ویژه در استان‌های شمالی کشور و گیلان،‌ روند ایجاد زیرساخت‌های گسترش پهنای باند اینترنت برای پوشش‌دهی بیشتر مناطق مختلف باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان یکی از موانع ایجاد زیرساخت‌های اینترنتی را برشمرد و عنوان کرد:‌ در حال حاضر یکی از چالش‌های قابل توجه در این حوزه به ویژه در استان گیلان و نقاط شهری آن،‌ نبود زمین و فضای کافی برای ایجاد سایت‌های پشتیبانی اینترنتی است.

توکلی با تأکید بر اینکه کمبود فضا و نبود زمین برای ساخت دکل‌های اینترنتی در کلانشهر رشت به یک معضل تبدیل شده است افزود:‌ یکی از راه‌های برون رفت از این مشکل،‌ تعامل بیشتر شهرداری شهر رشت جهت آماده کردن محل‌های مناسب برای ایجاد چنین زیرساخت‌هایی است.

وی پوشش صد در صدی اینترنت در استان گیلان را دور از ذهن ندانست و در مورد آن تصریح کرد:‌ طبق دستور و تأکیدات استاندار گیلان، طرح پوشش صد در صدی اینترنت در تمام نقاط استان‌ تدوین شده است که با تزریق اعتبارات و بودجه لازم عملیات اجرای آن به تناوب آغاز می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در مورد علت تمام شدن حجم اینترنت مشترکان قبل از موعد مقرر نیز ابراز داشت: کیفیت و حجم بسیار بالای عکس‌ها و یا نصب اپلیکیشن‌ها و تبادل دیتایی که در پس زمینه دستگاه‌های تلفن همراه اتفاق می‌افتد از علل پایان سریع حجم اینترنت است.

توکلی ایجاد تغییرات لازم در قسمت تنظیمات گوشی‌های تلفن همراه را یکی از راه‌های بازدارنده اتمام حجم اینترنت دانست و بیان داشت:‌ صاحبان گوشی‌های همراه و کاربران اینترنت می‌توانند با مراجعه به تنظیمات پیش فرض موبایل از هدر رفت حجم اینترنت خود جلوگیری کنند.

وی مراجعه به سامانه الکترونیکی ۱۹۵ را نیز یکی از روش‌های حل مشکل پایان سریع حجم اینترنت اعلام کرد و گفت:‌ کاربران می‌توانند با شماره‌گیری و یا اتصال به سایت ۱۹۵ نسبت به ثبت سفارش شکایت خود اقدام کنند تا در اسرع وقت به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه